• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 26 خرداد 1398
کد مطلب : 59502
+
-

۱۰۵ طرح کشاورزی در جنوب کرمان افتتاح شد

کشاورزی
۱۰۵ طرح کشاورزی در جنوب کرمان افتتاح شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: به مناسبت هفته جهاد کشاورزی ۱۰۵ طرح در حوزه‌های آب و خاک، تولیدات گیاهی، دام‌پروری، شیلات، آبزیان و صنایع تبدیلی و تکمیلی افتتاح شد. 

 «سعید برخوری» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این طرح‌ها با اعتبار ۳۰۴ میلیارد و ۵۳۱ میلیون ریال در 7 شهرستان جنوب استان کرمان به بهره‌برداری رسید. 

وی افزود: تعداد ۴۷ طرح در حوزه آب و خاک، ۵۴ طرح دام‌پروری، یک طرح در حوزه صنایع کشاورزی، یک طرح در حوزه شیلات و آبزیان و ۲ طرح هم در حوزه تولیدات گیاهی به بهره‌برداری رسید. 

برخوری ادامه داد: طرح‌های قابل افتتاح در بخش آب و خاک شامل ۲۹ طرح سیستم‌های نوین آبیاری، ۱۲ رشته احیا و مرمت قنوات، یک باب استخر، 2۸۰۰ متر کانال آب‌رسانی، ۲۰۵ متر خطوط انتقال آب با اعتباری افزون بر ۸۴۱ میلیارد و ۱۶۷ میلیون ریال و همچنین طرح تسطیح و نوسازی اراضی با اعتبار ۹۲ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: در حوزه دام ۵۴ طرح با اعتبار ۸۱ میلیارد و ۳۲۴ میلیون ریال شامل 4 واحد پرورش شتر، 7 واحد پرواربندی گوساله، 8 واحد پروار‌بندی بره، 4 واحد پرورش بز و گوسفند داشتی، ۲۵ طرح پرورش زنبور عسل و یک طرح بهسازی و نوسازی جایگاه دام افتتاح شد. 

وی گفت: در حوزه تولیدات گیاهی نیز طرح احداث باغ انگور و همچنین در حوزه صنایع کشاورزی طرح بسته‌بندی خرما با اعتبار ۳۰۰ میلیون ریال به بهره‌برداری رسید. 

این خبر را به اشتراک بگذارید