• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 26 خرداد 1398
کد مطلب : 59499
+
-

اجرای طرح بازآفرینی در شهر جناح

شهردار: در جلسه کمیسیون ماده ۵ قانون تأسیس شورای عالی معماری و شهرسازی استان، 3/67 هکتار از محدوده بافت تاریخی شهر جناح به انجام عملیات بازآفرینی شهری اختصاص یافت

شهردار جناح اعلام کرد: در جلسه کمیسیون ماده ۵ قانون تأسیس شورای عالی معماری و شهرسازی استان، 3/67 هکتار از محدوده بافت تاریخی شهر جناح برای انجام عملیات بازآفرینی شهری اختصاص یافت. 

 به گزارش ایسنا «محمدجلالی» افزود: در این محدوده از بافت شهر جناح که هسته اولیه شهر است، خانه‌هایی با قدمت ۱۵۰ ساله با سازه‌هایی مستحکم وجود دارد که همچنان زندگی در آن‌ها جریان دارد.

 با انجام عملیات بازآفرینی، مرمت جداره‌ها و پیاده‌روها امکان رونق گردشگری و بوم‌گردی در این منطقه فراهم می‌شود.  وی تصریح کرد: با فراهم شدن امکانات گردشگری و توانمندسازی ساکنان محدوده، معماری این بخش از شهر نیز رونق خواهد گرفت. 

جلالی اضافه کرد: تامین خدمات شهری و محله‌ای، استفاده از توان ساکنان محدوده و همچنین استحکام‌بخشی به قسمتی از ابنیه ناپدار از اهداف مدیریت شهری در بازآفرینی شهری است. 

شهردار جناح ادامه داد: از اعضای کمیسیون مذکور به دلیل توجه به بافت تاریخی شهر جناح و تصویب محدوده طرح بازآفرینی شهری جناح با رأی قاطع اکثریت قدردانی شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید