• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
پنج شنبه 12 بهمن 1396
کد مطلب : 5943
+
-

خاویار ایرانی به آمریکا صادر شد

صادرات
خاویار ایرانی به آمریکا صادر شد

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی از صادرات خاویار ایرانی به آمریکا خبر داد و گفت: برای نخستین بار با دریافت مجوزی که طی سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ از سازمان خواربار آمریکا (FDA) دریافت کردیم، سال گذشته حدود ۱۰ کیلوگرم خاویار طبیعی ایرانی به آمریکا صادر شد.

به گزارش همشهری، عباس رجایی افزود: با توجه به پیگیری‌های صورت‌گرفته برای دریافت مجوز سازمان آمریکا، درصددیم تا صادرات این محصول شیلاتی را با توجه به اینکه در کشورمان ذائقه مطلوبی برای مصرف خاویار وجود ندارد، تقویت کنیم. وی از ثبت ملی و بین‌المللی برند خاویار ایران خبر داد و گفت: ثبت داخلی این برند انجام شده و در حال پیگیری ثبت بین‌المللی برند خاویار ایرانی هستیم و گواهی سازمان خواربار آمریکا را نیز گرفته‌ایم.

رجایی بیوتروریسم را عامل انقراض ماهیان خاویاری دریای خزر دانست و گفت: طی سال‌های گذشته سطح ماهیان خاویاری دریای خزر به‌شدت کاهش یافته که بخشی آن به‌دلیل عملکرد کشورهای حاشیه دریای خزر با برداشت بی‌رویه و دلیل دیگر آن بیوتروریسم بوده است چرا که آفت شانه‌دار مهاجم به دریای خزر وارد شده و نسل ماهی خاویاری را به‌شدت کاهش داده است.

وی قیمت هر کیلوگرم خاویار پرورشی را بین 3.5تا 6.5میلیون تومان و خاویار وحشی(صید شده از دریا) را بین 9تا 12میلیون تومان دانست و گفت: خروج بیش از 150گرم خاویار همراه مسافر ممنوع است. همچنین در سال گذشته 800کیلوگرم خاویار وحشی استحصال شده و امسال این رقم تا‌کنون 1200کیلوگرم بوده  است.

این خبر را به اشتراک بگذارید