• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
شنبه 25 خرداد 1398
کد مطلب : 59368
+
-

فعالیت 18 هزار هنرمند صنعتگر

 معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: پرونده ثبت هرسین به عنوان شهر ملی گلیم را به سازمان میراث فرهنگی ارسال کرده‌ایم و به‌زودی داوری آن انجام می‌شود. پرونده ثبت دالاهو به عنوان شهر ملی چاقو نیز آماده ارسال است.  

به گزارش ایسنا «پروانه حیدری» از فعالیت 18 هزار هنرمند رشته‌های صنایع‌ دستی در استان خبر داد. وی همچنین با بیان این‌که تا پیش از سال 94 تعداد 2 هزار نفر از هنرمندان صنعتگر استان بیمه شده بودند، اما از این سال به دلیل مشکلات مالی امکان بیمه سایر هنرمندان فراهم نشد، گفت: برنامه‌ریزی‌های خوبی در سطح استان انجام داده‌ایم تا بتوانیم سایر هنرمندان صنایع‌ دستی استان را تحت پوشش بیمه درآوریم و قطعا در سال 98 آمار خوبی از بیمه‌شدگان این حوزه در استان خواهیم داشت. 

معاون صنایع ‌دستی استان در ادامه به کیفیت بالای صنایع‌دستی تولیدی در کرمانشاه اشاره کرد و افزود: 105 اثر صنایع‌ دستی استان طی سال‌های گذشته موفق به کسب نشان ملی شدند و 11 اثر نیز تاکنون نشان کیفیت بین‌المللی را کسب کرده‌اند. وی همچنین از رشد 36 درصدی صادرات صنایع‌دستی کرمانشاه در سال 97 یاد کرد و افزود: خوشبختانه میزان صادرات صنایع‌دستی استان در این سال نسبت به سال قبل آن رشد دوبرابری داشت. 

حیدری همچنین با اشاره به ثبت نودشه به عنوان شهر ملی گیوه و فش به عنوان دهکده ملی ساخت سازهای سنتی در سال گذشته، از تلاش برای ثبت ملی دوشهر دیگر کرمانشاه در رشته‌های صنایع ‌دستی خبر داد و اظهار کرد: پرونده ثبت هرسین به عنوان شهر ملی گلیم را به سازمان ارسال کرده‌ایم و به‌زودی داوری آن انجام می‌گیرد. پرونده ثبت دالاهو به عنوان شهر ملی چاقو نیز آماده ارسال است. 

وی در ادامه در تشریح مهم‌ترین برنامه‌های پیش روی معاونت صنایع‌دستی استان در سال جاری گفت: برگزاری نمایشگاه سراسری صنایع ‌دستی طی روزهای 26 تا 31 تیر از جمله این برنامه‌هاست که در تلاشیم نسبت به سال‌های گذشته با کیفیت بالاتری برپا شود. معاون صنایع‌دستی استان برگزاری داوری نشان ملی صنایع ‌دستی در شهریور، برپایی نمایشگاه رونق تولید و برگزاری اولین مجمع انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع‌دستی استان را از دیگر برنامه‌های صنایع‌دستی استان در سال جاری اعلام کرد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید