• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
شنبه 25 خرداد 1398
کد مطلب : 59363
+
-

اختصاص بودجه برای مقابله با آتش‌سوزیدر منابع طبیعی سنندج

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سنندج گفت: امسال ۵۵۰ میلیون ریال اعتبار برای مقابله با آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی اختصاص یافته است.  به گزارش ایرنا «محمد رئوف ‌نصری» افزود: آتش‌سوزی در مراتع سنندج از اوایل خرداد آغاز شده که نسبت به سال‌های قبل زودتر بوده و به طور متوسط روزانه یک هکتار از عرصه‌های طبیعی این شهرستان در آتش سوخته است. 

وی مشکل عمده در زمینه آتش‌سوزی مراتع را عمدی بودن آن اعلام کرد و افزود: برای این مساله تا فرهنگ‌سازی لازم انجام نشود، با هیچ بودجه و اعتباری نمی‌توان آن را حل کرد. نصری صعب‌العبور بودن عرصه‌های طبیعی را از دیگر مشکلات در زمان آتش‌سوزی برشمرد و افزود: این مساله باعث می‌شود تا دسترسی به مکان‌هایی که دچار آتش‌سوزی شده سخت باشد. رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سنندج گفت: ۱۱ محل پرخطر که سال‌های گذشته بیشترین آتش‌سوزی‌ها در آن واقع شده شناسایی شده که این تبیین بر اساس آمار حریق ۱۰ سال گذشته است. 

وی از آمادگی کامل برای مقابله با آتش‌سوزی خبر داد و افزود: 3 گروه به صورت بیست‌وچهار ساعته آماده مقابله با آتش‌سوزی هستند و در کنار آن جوامع محلی و بهره‌برداران منابع طبیعی می‌توانند کمک شایانی در گزارش یا کمک به اطفای حریق داشته باشند.

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی کردستان پیش‌تر در اطلاعیه‌های مختلف ضمن دعوت مردم به مشارکت فعالانه حفاظت از منابع طبیعی به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه ملی از شهروندان خواسته است موارد تخریب، آتش‌سوزی و تصرف اراضی ملی را به سامانه رایگان و بیست‌وچهار ساعته ارتباطی ۱۵۰۴گزارش دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید