• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
شنبه 25 خرداد 1398
کد مطلب : 59347
+
-

کردستان؛ آماده میزبانی از کنگره مشاهیر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که برگزاری کنگره مشاهیر کُرد یک ضرورت است، گفت: این وزارتخانه از برگزاری هر چه بهتر این کنگره به میزبانی استان کردستان حمایت می‌کند. به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، استاندار کردستان با همراهی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و پیرامون مسائل فرهنگی استان بحث و تبادل نظر کردند.وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن قدردانی از تلاش‌های استاندار کردستان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در این استان اظهار کرد: توجه به حوزه فرهنگ و هنر کردستان بایستی بیش از پیش مورد توجه باشد.

«سیدعباس صالحی» پیگیری مطالبات اصحاب فرهنگ و هنر توسط استاندار کردستان قابل توجه دانست و اضافه کرد: خرسندیم که مسئولان کردستان با جدیت پیگیر مطالبات و مسائل حوزه فرهنگ و هنر هستند.استاندار کردستان هم در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی استان اظهار کرد: کردستان ظرفیت‌های قابل توجهی از منظر فرهنگی دارد، پیشینه فرهنگی این استان و وجود هنرمندان نام‌آور در تمامی عرصه‌های هنری گواه این مدعاست.

«بهمن مرادنیا» ارتقای سرانه فضای فرهنگی را یکی از مطالبات اصحاب فرهنگ و هنر استان دانست و افزود: پروژه تالار مرکزی سنندج و کلنگ‌زنی ساخت ۸ ساختمان پلاتو در ۸ شهرستان در دستور کار قرار گرفت.وی اضافه کرد: اعتبارات خوبی برای ساخت این فضاهای فرهنگی جذب شده و بر اساس قراردادهای منعقد شده با پیمانکاران این پروژه‌ها، امیدواریم ظرف ماه‌های آینده شاهد افزایش قابل توجه سرانه فضای فرهنگیاستان باشیم.

استاندار کردستان همچنین به برگزاری کنگره مشاهیر کُرد اشاره کرد و یادآور شد: کنگره مشاهیر کُرد در روزهای ۱۱ و ۱۲ تیر ماه سال جاری در سنندج با معرفی و تجلیل از ۳۰ مشاهیر بین‌المللی کُرد و 5 کُردشناس برگزاری می‌شود. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در این دیدار، مسائل و مشکلات حوزه فرهنگ و هنر استان را تشریح و خواستار جذب اعتبارات بیشتر برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید