• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
شنبه 25 خرداد 1398
کد مطلب : 59359
+
-

خام‌فروشی 3محصول کرمانشاه

صنعت
خام‌فروشی 3محصول کرمانشاه

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: زیتون، پشم و تخمه سنقری تولیدی در استان خام فروشی می‌شود. به گزارش ایسنا «سعید کریمی» مجموعه ظرفیت فراوری محصولات کشاورزی در استان کرمانشاه را در حال حاضر 4میلیون و 543 هزار تن اعلام کرد و افزود: با توجه به تولید بیش از 4 میلیون تنی محصولات کشاورزی در استان می‌توان گفت که ظرفیت واحدهای فراوری بخش کشاورزی استان کرمانشاه به اندازه میزان تولیدات بخش کشاورزی است، البته هنوز هم در حوزه فراوری برخی محصولات کشاورزی کمبودهایی در استان احساس می‌شود.وی با بیان این‌که استان کرمانشاه ظرفیت‌های خوبی در حوزه کشاورزی دارد، اضافه کرد: ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی می‌تواند نقش مهمی در جلوگیری از خام‌فروشی محصولات کشاورزی داشته باشد.

این مسئول با اشاره به ضرورت توسعه واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی برای جلوگیری از خام‌فروشی محصولات کشاورزی تصریح کرد: در حال حاضر بحث خام‌فروشی زیتون را داریم، به نحوی که بیشتر زیتون تولیدی در استان برای فراوری به دیگر استان‌ها فرستاده می‌شود و به این واسطه درآمد زیادی از زیتون عاید استان نمی‌شود.
کریمی با بیان این‌که در حال حاضر بین 5 تا 6 واحد کارگاهی فراوری زیتون در استان فعالند، ادامه داد: این کارگاه‌ها ظرفیت فراوری تمامی زیتون تولیدی در استان را ندارند. 

وی با بیان این‌که 2 واحد صنعتی فراوری زیتون در استان داشتیم که به دلیل عدم مدیریت تعطیلند، اضافه کرد: برای ایجاد واحدهای فراوری زیتون در استان مشکل نبود سرمایه‌گذار را داریم. مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با بیان این‌که در حوزه فراوری پشم نیز کار زیادی در استان انجام نشده، گفت: در حال حاضر هیچ واحد فعال فراوری پشم در استان نداریم، این در حالی است که در استان نژاد سنجابی را داریم که ظرفیت خیلی خوبی برای راه‌اندازی واحدهای فراوری پشم در استان به حساب می‌آید. 

کریمی با اشاره به این‌که تخمه سنقری یکی از محصولات صاحب برند استان کرمانشاه است، تصریح کرد: با وجود تلاش‌های زیادی که برای ایجاد واحدهای فراوری تخمه سنقری در شهرستان سنقروکلیایی انجام گرفته، اما تاکنون کار در خور توجهی در این زمینه صورت نگرفته است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید