• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 25 خرداد 1398
کد مطلب : 59335
+
-

حمل محصولات کشاورزی گلستان با 15هزار دستگاه کامیون

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای گلستان با بیان این‌که مشکلی در زمینه حمل محصولات کشاورزی وجود ندارد، گفت: با فرارسیدن فصل برداشت محصولات کشاورزی در استان 15 هزار دستگاه ناوگان باری، جابه‌جایی و نقل و انتقال این محصولات به‌ویژه غلات را انجام می‌دهند. 

به گزارش تسنیم «مهدی میقانی» اظهار کرد: از این تعداد 8هزار و 500 دستگاه کامیون از ناوگان استان و بقیه نیز از سایر استان‌ها فراخوان شده‌اند. 

وی با اشاره به فعالیت 75 شرکت حمل‌و‌نقل بار در استان افزود: برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی، جابه‌جایی بار فقط با داشتن بارنامه انجام خواهد شد. همچنین برای جلوگیری از هدررفت محصولات نیز باید اقداماتی از جمله درزگیری و کشیدن چادر روی محصول انجام شود.

میقانی بیان کرد: با شروع فصل برداشت، روزانه 2 هزار بارگیری به استناد بارنامه از استان انجام می‌شود و پیش‌بینی شده 2 میلیون تن محصول در استان برداشت شود. 
مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان از اعلام نرخ کرایه حمل گندم خبر داد و گفت: طبق قوانین و مقررات حاکم بر بخش حمل‌و‌نقل، این نرخ مطابق با توافق بین صاحبان کالا و تشکل‌های صنفی حمل‌و‌نقل تعیین شده است.

به گفته این مسئول، هدف از تعیین این نرخ، کنترل کرایه‌ها با نگاه عادلانه و منطقی و رعایت حقوق راننده و کشاورز است. نرخ کرایه‌ها از طریق شرکت‌های حمل‌و‌نقل و تشکل‌های صنفی کشاورزان اطلاع‌رسانی می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید