• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 25 خرداد 1398
کد مطلب : 59292
+
-

بازسازی مناطق سیل‌زده در اولویت

حق‌شناس، استاندار جدید گلستان، رسیدگی سریع به مناطق سیل‌زده را برنامه محوری استان اعلام کرد

اخبار شمال
بازسازی مناطق سیل‌زده در اولویت

«هادی حق‌شناس» در جلسه هیات دولت به عنوان استاندار گلستان انتخاب شد.

به گزارش ایرنا، وی در نخستین اظهارنظرهای خود پس از انتخابش به عنوان استاندار گلستان اظهار کرد: همان‌طور که در نشست دولت مطرح کردم و مورد تاکید رئیس‌جمهوری هم بوده، رسیدگی به وضعیت سیل‌زدگان و بازسازی مناطق آسیب‌دیده استان اولویت اصلی بنده است.

استاندار گفت: توجه و تاکید ما به واحد‌های مسکونی تخریب‌شده یا خسارت‌دیده است که براساس آمارهای موجود ۱۷ هزار واحد چنین شرایطی دارند.وی اضافه کرد: مالکان برخی واحدهای مسکونی آسیب‌دیده از سیل گلستان هنوز موفق به دریافت تسهیلات کم‌بهره بانکی نشده‌اند.

تاکید می‌کنم مرمت، بازسازی و نوسازی مناطق آسیب‌دیده استان اولویت دارد.حق‌شناس ادامه داد: از سوی دیگر دولت وظیفه دارد زیرساخت‌های اساسی و مهم در این مناطق مانند احداث پل، مدرسه، راه، راه‌آهن و سایر بخش‌های حساس و مهم را که به علت وقوع سیل دچار آسیب شده سریع‌تر احیا و بازسازی کند.


استفاده از توان گردشگری آشوراده 

حق‌شناس اضافه کرد: مطابق برخی آمارها در سال‌های ۹۵ و ۹۶ و حتی در سال ۹۷ در یک شب به طور میانگین ۱۷۰ هزار نفر مسافر در گلستان اقامت داشتند و این ظرفیت باید به اندازه سایر استان‌های شمالی تقویت شود.

وی با بیان این‌که رئیس‌جمهوری بر تقویت حوزه گردشگری گلستان تاکید دارد، بیان کرد: جزیره آشوراده با حفظ همه الزامات زیست‌محیطی می‌تواند به یکی از بهترین مکان‌های هدف گردشگری در کشور تبدیل شود.


رونق ترانزیت با احیای بازارچه مرزی 

استاندار گفت: از دیگر ظرفیت‌ها و توان استان بخش بازرگانی و فعال کردن مرز و منطقه آزاد اینچه‌برون است، جدا از این‌که احیای بازارچه مرزی می‌تواند در رونق ترانزیت و معیشت مرزنشینان استان مفید باشد.

این مسئول بیان کرد: این‌که چه میزان می‌توان این کارها و برنامه‌ها را اجرایی کرد بستگی به توانایی بنده به عنوان استاندار و توجه سایر مسئولان استان دارد. اگر اراده‌ای در منطقه شکل بگیرد، می‌تواند باعث پیشرفت شود.


ضرورت رونق صنایع تبدیلی و توجه به شهرک‌های صنعتی

استاندار یکی دیگر از اولویت‌های کاری خود را توجه به حوزه کشاورزی و ایجاد صنایع تبدیلی عنوان کرد و گفت: از آنجایی که گلستان در تولید محصولاتی مانند کلزا، سویا، گندم و حتی خاویار رتبه‌های برتر کشور را به خود اختصاص داده، باید بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد. 

حق‌شناس افزود: تامین ۱۰ درصد گندم مورد نیاز کشور به میزان یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن در گلستان که از کیفیت خوبی هم برخوردار است، نشان از توان بالای استان در حوزه اقتصاد و کشاورزی دارد.

وی اضافه کرد: گلستان نه تنها در زمینه تولید پنبه هم جایگاه بالایی در کشور دارد، بلکه در ادوار گذشته مراوداتی با کشورهای دیگر از طریق مرزهای استان و نیز بندرعباس داشته است که باید به این ظرفیت توجه بیشتری شود. 

این مقام مسئول با بیان این‌که گلستان رتبه چهارم تولید برنج کشور را دارد، اظهار کرد: ضرورت دارد با رونق صنایع تبدیلی و توجه به شهرک‌های صنعتی، ارزش افزوده بیشتری نصیب کشاورزان شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید