• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 25 خرداد 1398
کد مطلب : 59297
+
-

۸۰ هزار نفر در سکونتگاه‌های غیررسمی زندگی می‌کنند

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت: هم‌اکنون ۸۰ هزار نفر در ۱۹ سکونتگاه غیررسمی این استان زندگی می‌کنند. در حال حاضر موضوع ارتقای وضعیت اجتماعی و فرهنگی این مناطق بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است. 

مسیح‌الله سلطانی در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: پس از ورود رهبر معظم انقلاب به بحث آسیب‌های اجتماعی و تشکیل سازمان امور اجتماعی توسط وزارت کشور در این زمینه اقداماتی از جمله طرح تقسیم کار ملی در کشور به تصویب رسید. وی ادامه داد: طی 3 سال گذشته برای تقسیم کار ملی در این استان اعتبارات بسیار خوبی تخصیص یافته و اقدامات متعددی با همکاری دستگاه‌های متولی در این خصوص انجام شده است. 

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان افزود: بر این مبنا، سال گذشته ۳۶ میلیارد ریال به موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان تخصیص یافت. بخشی از آن به صورت مستقیم و بخش دیگری طبق تفاهم‌نامه‌های دوجانبه و سه‌جانبه پس از ابلاغ به امور اجتماعی استانداری زنجان به دستگاه متولی پرداخت شد. 

سلطانی خاطرنشان کرد: از مجموع اعتبارات سال گذشته ۱۱ میلیارد ریال به‌طور مستقیم از طریق وزارت کشور به وزارتخانه‌های متولی کاهش آسیب‌های اجتماعی اختصاص داده شد. ۱۴ میلیارد ریال دیگر از اعتبارات استانی و ۴ میلیارد ریال نیز برای حمایت از برنامه‌های سازمان‌های مردم‌نهاد با هدف کاهش این آسیب‌ها تخصیص یافت. 

این خبر را به اشتراک بگذارید