• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 25 خرداد 1398
کد مطلب : 59296
+
-

روزهای ابریشمی گیلان

شرق گیلان بیشترین میزان تولید ابریشم را در استان به خود اختصاص داده است

اخبار شمال
روزهای ابریشمی گیلان

مدیر تعاون روستایی گیلان از آغاز خرید توافقی پیله ‌تر کرم ابریشم در استان خبر داد.

به گزارش تسنیم «رامین گیلانشاهی» گفت: ۴ مرکز تعاون روستایی در گیلان تا پایان فصل برداشت، پیله ‌تر کرم ابریشم را از نوغانداران خریداری می‌کنند.

 وی در تشریح بیشتر جزئیات خرید توافقی پیله‌ تر کرم ابریشم عنوان کرد: با توجه به تراکم تولید در مناطق مختلف گیلان، 4 مرکز تعاون روستایی که 2 مرکز آن در لنگرود، یک مرکز در آستانه‌اشرفیه و یک مرکز در شهرستان شفت قرار دارد برای خرید پیله ‌تر کرم ابریشم فعال شده‌اند.

گیلانشاهی از همکاری مشترک تعاون روستایی با جهاد کشاورزی و مرکز نوغانداری کشور برای خرید توافقی پیله‌ تر کرم ابریشم سخن گفت و تصریح کرد: مراکزی که برای این کار در گیلان دایر شده‌اند محصول نوغانداران را به صورت توافقی و با رویکرد حمایتی از آنان خریداری می‌کنند.

وی به زمان و ساعات کاری مراکز تعاون روستایی گیلان برای خرید توافقی پیله ‌تر کرم ابریشم اشاره کرد و گفت: این مراکز هر روز از ساعت 8 تا 12 و عصر هم از ساعت 17 تا 19 دایر هستند.

مدیر تعاون روستایی گیلان با تاکید بر این‌که مراکز چهارگانه تعاون روستایی که برای خرید توافقی پیله‌ تر کرم ابریشم دایر شده‌اند تا زمان فصل برداشت پیله تر دایر هستند، اظهارکرد: امیدواریم امسال محصول خوب و باکیفیتی توسط نوغانداران گیلانی تولید و روانه بازار مصرف شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید