• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 25 خرداد 1398
کد مطلب : 59262
+
-

بیمارستان بدون رئیس

در استان
بیمارستان بدون رئیس

نماینده مردم کاشمر و خلیل‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: به‌رغم این‌که بیمارستان خلیل‌آباد افتتاح شده و نیروهایی نیز در آن استخدام شده‌اند، اما هنوز این بیمارستان رئیس ندارد. به گزارش ایسنا، «بهروز بنیادی» در مجمع خیرین سلامت خلیل‌آباد گفت: با وضعیت فعلی بیمارستان این شهرستان را نمی‌شود به طور کامل راه‌اندازی کرد. ابتدا بیمارستان باید رئیس داشته باشد اما با وجود این‌که بخشی از نیروهای مورد نیاز استخدام شده‌اند، تاکنون کسی این مسئولیت را قبول نکرده است. 

نماینده مردم کاشمر و خلیل‌آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به‌رغم این‌که تاکنون خیرین ورود بسیار خوبی برای راه‌اندازی مراکز بهداشتی روستاهای نقاب و جابوز داشته‌اند اما هنوز تجهیز نشده‌اند و از سوی مسئولان اقدامی صورت نگرفته است. وی همچنین افزود: با وجود این‌که تمامی امکانات مورد نیاز حوزه بهداشت و درمان شهرستان اعلام شده اما از بودجه سال 98 توسط وزارت بهداشت و درمان تاکنون هیچ تخصیصی ابلاغ نشده است. 

بنیادی عنوان کرد: شهرستان خلیل‌آباد در زمینه برخی پزشکان متخصص به‌خصوص حوزه زنان با کمبودهایی مواجه بوده و منطقه را با مشکلاتی مواجه کرده است. وی در ادامه گفت: در حال حاضر با محدودیت‌هایی که در فروش نفت ایجاد شده است، عملا هرچه هم نفت به فروش برسد پول آن به داخل کشور بر نمی‌گردد و به نوعی امکان تراکنش مالی وجود ندارد. 

نماینده مردم کاشمر و خلیل‌آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: در سال جاری هرچه پول نقد باشد به حقوق و دستمزد اختصاص خواهد یافت، به طوری که در سال فقط به 200 تا 220 هزار میلیارد تومان برای حقوق، دستمزد و هزینه‌های جاری کشور نیاز است. وی با بیان این‌که در سال 98 باید توقعات را پایین بیاوریم، اظهار کرد: در پروژه‌های عمرانی مشکلات بسیاری خواهیم داشت، از سویی کل درآمد کشور بر مبنای مالیات و اوراق اسناد خزانه خواهد بود و این موجب شده بسیاری از پیمانکاران وارد پروژه‌ها نشوند. در ادامه مدیر شبکه بهداشت و درمان خلیل‌آباد گفت: اکنون در بخش پزشکان عمومی مشکلات تاحدودی مرتفع شده و امیدواریم در شش ماهه دوم هم با مشکل مواجه نشویم. 

«سید محمد هاشمی» بیان کرد: در حوزه درمان از جمله در بحث نیروی انسانی مشکلات و کمبود جدی داریم که در این خصوص فعلا از نیروی بومی شهرهای مجاور مامور می‌گیریم یا جابه‌جایی انجام می‌دهیم. وی همچنین اظهار کرد: بیمارستان شهرستان با کلی نواقص تحویل داده شد و اکنون برای تکمیل هر بخش به اعتبارات بسیاری نیاز داریم. مدیر شبکه بهداشت و درمان خلیل‌آباد افزود: به‌رغم این‌که حضور پزشک زنان در شهرستان جزو ضروریات است اما در این زمینه با مشکل مواجهیم. وی همچنین تجهیزات بخش چشم را از دیگر کمبودهای شهرستان ذکر کرد و گفت: در حال حاضر وضعیت راه دسترسی به بیمارستان چالش‌برانگیز شده و نیازمند تدابیر جدی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید