• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 25 خرداد 1398
کد مطلب : 59241
+
-

توقف یک ماهه فعالیت پتروشیمی خراسان

مدیر نگهداری و تعمیرات پتروشیمی خراسان گفت: به منظور آسیب‌شناسی، بازسازی و انجام اورهال، فعالیت آن آبان امسال متوقف می‌شود. به گزارش ایرنا، «حسن خسروی» اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، انجام اورهال یک ماه طول می‌کشد که در این بازه زمانی تمام بخش‌ها و تجهیزات مجتمع پتروشیمی خراسان مورد بازبینی، بررسی و رصد قرار می‌گیرد. 

وی با اشاره به توقف تولید در این یک ماه بیان کرد: ببر این اساس تولید اوره به میزان هزار و ۵۰۰ تن در روز و تولید ملامین به میزان ۶۱ تن در روز کاهش می‌یابد. این مسئول انجام اورهال را از اقدامات لازم برای تامین ایمنی در مجتمع عنوان کرد و افزود: پتروشیمی خراسان با ۴۲ میلیون نفرساعت فعالیت از ابتدای راه‌اندازی، بدون حادثه فوتی فعال و ضریب تکرار و شدت حادثه در این شرکت صفر بوده است.

 مدیر نگهداری و تعمیرات پتروشیمی خراسان گفت: هدف ما از انجام اورهال، شناسایی سایش‌ها، خوردگی‌ها، آسیب‌ها و بازسازی آن، جلوگیری از وقوع حادثه و تامین ایمنی در محل کار است. آخرین اورهال اساسی پتروشیمی خراسان در سال ۹۵ انجام شد. مجتمع پتروشیمی خراسان در ۱۷ کیلومتری جاده بجنورد-شیروان قرار دارد و از پیشرفته‌ترین واحدهای تولیدکننده آمونیاک، کود شیمیایی اوره، ملامین و ازت است.

این خبر را به اشتراک بگذارید