• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
شنبه 25 خرداد 1398
کد مطلب : 59254
+
-

ساماندهی اتوبوس‌های سندآزاد‌ قم

معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: بیش از ۲۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس سندآزاد در شهر قم مشغول آمد و شد هستند که در قالب شرکت‌های بخش خصوصی فعالیت‌های آنها ساماندهی می‌شود. 

به گزارش ایرنا، «عباس ذاکریان» در نود و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم بیان کرد: عملکرد و فعالیت آمد و شد و معاینه فنی این اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها با این طرح به‌صورت رسمی انجام می‌گیرد. 

وی اضافه کرد: اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌هایی که بعد از گذشت ۱۰ سال از فعالیت خود برخی استانداردهای لازم از نظر زیست‌محیطی را به دست آورند، مدت فعالیت آنها تا دو سال دیگر تمدید می‌شود و منافاتی با قانون هوای پاک ندارد. 

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز با اشاره به لایحه اخذ مجوز نرخ پیشنهادی و صدور پروانه فعالیت برای خودروهای سندآزاد در شهر عنوان کرد: ساماندهی این قبیل اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها فقط باید از طریق شرکت‌های خصوصی انجام شود. «حسن بختیاری» تأکید کرد: فعالیت این قبیل اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها به‌شدت وضعیت آلایندگی شهر قم را افزایش می‌دهد، چراکه معاینه فنی اتوبوس‌های سندآزاد به‌درستی در شهر قم انجام نمی‌شود. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورای اسلامی شهر قم نیز در بیان این لایحه گفت: بسیاری از مینی‌بوس‌های سندآزاد موجود در شهر بدون هیچ‌گونه نظارتی مشغول فعالیت بوده و پایش درستی از آلودگی آنها صورت نمی‌گیرد. «روح‌الله امراللهی» ادامه داد: سازمان اتوبوس‌رانی برای نظارت بر خودروهای سندآزاد با همکاری پلیس راهور استان آمادگی دارد و هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است. 

وی با اشاره به لایحه اخذ مجوز نرخ پیشنهادی و صدور پروانه فعالیت برای خودروهای سندآزاد در شهر بیان کرد: هزینه نظارت و ساماندهی بر مینی‌بوس‌های سندآزاد ۵۰ هزار تومان و اتوبوس‌های سندآزاد نیز ۱۰۰ هزار تومان خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید