• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
شنبه 25 خرداد 1398
کد مطلب : 59235
+
-

پرداخت تسهیلات به صنایع مرکزی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: 7 هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال منابع مالی به منظور پرداخت تسهیلات به صنایع این استان ابلاغ شد و مراحل اجرایی آن از هفته جاری کلید می‌خورد.

«محمدرضا حاجی پور» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: این تسهیلات در قالب آیین‌نامه اجرایی تبصره ۱۸ قانون بودجه در خصوص برنامه اشتغال گسترده و مولد ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: تسهیلات رونق تولید که در سال‌های گذشته پرداخت می‌شد با نرخ بهره ۱۸ درصد بود، اما نرخ بهره تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه برای صنعتگران ۱۴ درصد تعریف شده است که شرایط ویژه‌ای را در راستای راه‌اندازی واحدهای تولیدی و رونق تولید ایجاد می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار کرد: تاکنون ۱۳۰ نفر متقاضی دریافت این تسهیلات هستند و بازپرداخت بخشی از تسهیلات آیین‌نامه تبصره ۱۸ قانون بودجه یک‌ساله و بخشی از آن پنج ساله است.

حاجی پور بیان کرد: ۲۵۰ واحد تولیدی و صنعتی این استان پارسال برای دریافت تسهیلات رونق تولید به بانک‌های عامل معرفی شدند که موفق به دریافت رقم اعتباری درخواستی نشدند و این پرونده‌ها امسال برای دریافت تسهیلات رونق تولید به جریان می‌افتد.

وی ادامه داد: سامانه بهین‌یاب از ابتدای امسال فعال شده و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به آن نوع درخواست و میزان تسهیلات مورد نیاز خود را ثبت کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: درخواست‌های متقاضیان در کارگروه استانی مورد ارزیابی قرار گرفته و پس از ابلاغ رقم اعتباری پرونده‌ها به بانک‌های عامل ارسال می‌شود.

حاجی پور اظهار کرد: اختیار در حوزه پرداخت تسهیلات به صنایع به استان‌ها تفویض شده که اگر واحدی بیش از سقف تعیین شده متقاضی بود پس از بررسی در کارگروه و تایید نیازسنجی امکان افزایش پرداخت برای آن وجود دارد.

وی بیان کرد: متقاضیان می‌توانند درخواست خود را در سایت بهین‌یاب به آدرس www.Behinyab.ir ثبت کنند و سپس با مراجعه به بخش اطلاعیه‌های سایت سازمان نسبت به تکمیل و ارسال پرسش نامه‌های تکمیلی 
اقدام کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اضافه کرد: ۱۳ هزار و ۷۷ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید سال گذشته به هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی پرداخت شد که از مجموع تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی استان مرکزی، 8 هزار و ۵۵ میلیارد ریال از محل منابع داخلی بانک‌ها و بقیه نیز از محل تسهیلات رونق تولید به متقاضیان پرداخت شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید