• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 25 خرداد 1398
کد مطلب : 59244
+
-

رونق تئاتر به کمک بخش خصوصی

در استان
رونق تئاتر به کمک بخش خصوصی

مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور در دیدار با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با تاکید بر حمایت از اجراهای عمومی تئاتر در تمام روزهای سال گفت: ورود بخش خصوصی به تولید و اجرای تئاتر در شهرستان‌ها ضروری است. 

به گزارش ایسنا، «شهرام کرمی» با اشاره به این‌که استان بوشهر به لحاظ ظرفیت و قابلیت فرهنگی و هنری از استان‌های مهم کشور در زمینه تئاتر محسوب می‌شود گفت: برگزاری جشنواره‌های استانی با حمایت ادارات کل و رفتن به سوی اجراهای عمومی در تمام طول سال از دیگر اولویت‌ها و برنامه‌هایی است که در مرکز هنرهای نمایشی به آن توجه ویژه داریم.

وی با اشاره به ضرورت فعال شدن بخش خصوصی در تولید و اجرای تئاتر در شهرستان‌ها گفت: بیش از 10 سال است که رویکرد دولت علاوه بر حمایت از تئاتر، تلاش برای فعال کردن بخش خصوصی در این زمینه است. بنابراین ضروری است بستر فعالیت بخش خصوصی در تئاتر شهرستان‌ها فراهم شود.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور با اشاره به وسعت فعالیت هنرهای نمایشی در استان بوشهر و اوضاع اقتصادی موجود اعتبار موجود را در مقایسه با ظرفیت و شایستگی تئاتر بوشهر ناچیز دانست و گفت: باید تلاش کرد در کنار حمایت بخش دولتی، از فعالیت‌های فرهنگی و هنری به‌خصوص در زمینه تولید آثار تئاتری از ظرفیت بخش خصوصی در این زمینه بهره برد. 

کرمی با اشاره به برنامه‌های ویژه برای تئاتر شهرستان‌ها گفت: یکی از برنامه‌هایی که امسال به طور ویژه برای تئاتر شهرستان در نظر گرفته‌ایم آموزش است که به صورت مشترک با استان‌ها این موضوع را پیش خواهیم برد.


حمایت مالی از طرح تبادل اجرای گروه‌های نمایشی

مدیر مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به وجود بنیه علمی خوب استان بوشهر در زمینه تئاتر با توجه به حضور دانش‌آموخته‌های تئاتر در بوشهر گفت: استان بوشهر یکی از استان‌های موثر در زمینه مبانی آکادمیک تئاتر محسوب می‌شود و برای برگزاری این کارگاه‌های آموزشی حمایت خود را به صورت کامل انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به طرح تبادل اجرای گروه‌های نمایشی اظهار کرد: اگر به صورت دوره‌ای زمینه اجرای نمایش‌های موفق تولیدشده در تهران و یا سایر استان‌ها در استان بوشهر و برعکس اتفاق بیفتد، کمک زیادی به پویایی تئاتر می‌کند.
کرمی با اشاره به حمایت مالی از طرح تبادل گروه‌های نمایشی گفت: مرکز هنرهای نمایشی نیز نقش حمایتی خود را برای اجرای گروه‌های حرفه‌ای در شهرستان‌ها ایفا خواهد کرد.


به استعداد‌های تئاتر در استان بوشهر و سایر استان‌های جنوبی توجه شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در دیدار با رئیس مرکز هنرهای نمایشی ایران ضمن اشاره به شرایط مرزی و ساحلی استان بوشهر اظهار کرد: تئاتر بوشهر در کشور همیشه جایگاه ویژه‌ای داشته و شایسته است که به ظرفیت‌ها و استعداد‌های هنر تئاتر در استان بوشهر و سایر استان‌های جنوبی توجه شود. 

«فاطمه کرم‌پور» با اشاره به ضرورت تخصیص مناسب و به‌موقع اعتبارات به استان‌ها گفت: آموزش و پژوهش به عنوان نیروی پیشران فعالیت‌های فرهنگی و هنری باید مورد توجه قرار گیرد و به همین خاطر از مرکز هنرهای نمایشی می‌خواهیم با تدوین برنامه راهبردی پژوهشی و آموزشی در این زمینه استان‌ها را تقویت و حمایت کنند.
وی از برگزاری طرح آموزش روستایی در صورت تامین اعتبار خبر داد و گفت: با توجه به تمرکز جمعیت غالب استان در روستاها، آموزش و فعالیت در زمینه‌های فرهنگی و هنری در صورت حمایت مرکز هنرهای نمایشی می‌توانیم در این حوزه نیز فعالیت داشته باشیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید