• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 25 خرداد 1398
کد مطلب : 59189
+
-

جبران کم‌آبی در روستاهای دشتی

در استان
جبران کم‌آبی در روستاهای دشتی

مدیر شرکت آبفار دشتی با اشاره به بحران کم‌آبی در روستاهای این شهرستان گفت: با اجرای طرح نوسازی شبکه آب‌رسانی، حفر، تجهیز و کف‌شکنی چاه‌ها و و تجهیزات ایستگاه پمپاژ آب‌رسانی به روستاهای شهرستان دشتی پایدار می‌شود.

 به گزارش تسنیم، یکی از مشکلات  و مطالبات مردم روستاهای دشتی تامین آب آشامیدنی است که با توجه به آغاز فصل گرمای شدید، حل این مشکل باید در اولویت قرار بگیرد.

آب‌رسانی از طریق شبکه آب‌رسانی و تانکرهای آب‌رسان از جمله برنامه‌ها برای تامین آب آشامیدنی روستانشینان دشتی است. مدیر امور آب و فاضلاب روستایی دشتی با تاکید بر اصلاح شبکه فرسوده آب‌رسانی روستاها اظهار کرد:  توزیع عادلانه آب از طریق مدیریت شبکه آب‌رسانی محقق می‌شود که در این زمینه نوسازی  شبکه فرسوده در اولویت برنامه‌ها قرار گرفت.

«عبدالله خدادادی» با تاکید بر توزیع عادلانه آب خاطرنشان کرد: با نوسازی و بهسازی شبکه‌های‌ فرسوده آب در فصل گرما، میزان پایداری آب روستاهای این شهرستان افزایش می‌یابد. وی از حفر2 حلقه چاه عمیق در روستاها خبر داد و بیان کرد: این چاه‌ها برای جبران کم‌آبی با  اعتبار 10 میلیارد ریال در کاکی حفر و کف‌شکنی شده است.

وی با اشاره به حفر و تجهیز 5 حلقه چاه آب افزود: در این زمینه یک حلقه چاه در بخش کاکی و 4 حلقه چاه در بخش شنبه با اعتبار5 میلیارد ریال حفر و تجهیز شده که زمینه افزایش پایداری آب روستاهای شهرستان دشتی را فراهم کرده است. 

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان دشتی به عملیاتی شدن خط انتقال آب روستای میانخره تا چارک شهرستان دشتی به طول 3200 متر اشاره کرد و گفت: مرمت مخزن ذخیره و تجهیزات ایستگاه پمپاژ چاوشی از دیگر اقدامات اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان دشتی برای تقویت و پایداری آب شرب روستاهای شهرستان است.

خدادادی ازهوشمندسازی  مدیریت مصرف آب در روستاها خبر داد و افزود: احداث 4 اتاق پایش در بخش مرکزی شهرستان دشتی از طریق هوشمندسازی ورودی‌ها زمینه فراهم کردن مدیریت مصرف آب را به صورت بهینه فراهم کرده است. مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان دشتی با اشاره به اجرای 14 کیلومتر خط انتقال از  روستای کبگان به گلستان گفت: این طرح با هدف کاهش هدررفت آب همراه با نصب 3 کنتور در ورودی جدید اجرا شده است.

وی اجاره یک حلقه چاه برای افزایش آب ورودی به روستاهای بخش مرکزی دشتی را از دیگر اقدامات صورت‌گرفته دانست و افزود: هزینه‌های تجهیز پمپاژ تاسیسات روستای چاوشی وخرید پمپ‌های تقویت فشار روستای درازی و چارک با اعتبار 2.5 میلیارد ریال و نوسازی شبکه داخلی روستا با 50 میلیون تومان اجرا شده است.

خدادادی با تاکید بر مصرف بهینه آب در روستاهای دشتی افزود: در کنار اقدام‌های صورت‌گرفته بخش قابل‌توجهی از پایداری آب روستاها متوجه نحوه مصرف است که انتظار می‌رود روستاییان به این مهم توجه جدی داشته باشند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید