• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 25 خرداد 1398
کد مطلب : 59191
+
-

کاهش خسارت‌های آتش‌سوزی در مراتع

این سو و آن سوی استان
کاهش خسارت‌های آتش‌سوزی در مراتع

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس اعلام کرد که علی‌رغم افزایش تعداد آتش‌سوزی‌ها از ابتدای امسال تاکنون در این استان، میزان خسارت وارده و سطح درگیر با حریق کاهش داشته است.

 به گزارش ایسنا، «شهرام منتصری» گفت: امسال تعداد آتش‌سوزی‌های حادث‌شده در اراضی منابع طبیعی اعم از مراتع و جنگل‌ها بیشتر از سال گذشته بوده، اما متوسط سطح آسیب‌دیده از حریق و خسارات وارده کمتر شده است.

او با بیان این‌که امسال متوسط سطح آسیب‌دیده در هر فقره آتش‌سوزی 15/2 هکتار برآورد شده است گفت: این میزان سال گذشته 55/3 هکتار بوده است. 

منتصری تاکید کرد که علت این کاهش خسارت و سطح آسیب‌دیده از حریق حضور به‌موقع و سریع نیروهای منابع طبیعی و مشارکت دستگاه‌های مختلف و مردم در اطفای حریق بوده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس با بیان این‌که طی یک ماه گذشته شاهد وقوع 38 فقره حریق در استان فارس بوده‌ایم سطح آسیب‌دیده و خسارت‌دیده از این تعداد حادثه آتش‌سوزی را 7/81 هکتار اعلام کرد. 

منتصری گفت: در مدت مشابه سال گذشته تعداد 10 فقره آتش‌سوزی در فارس شاهد بودیم که وسعتی بالغ بر 5/35 هکتار را دربرگرفت.
وی خاطرنشان کرد که امسال شهرستان‌های فراشبند، کازرون و قیر و کارزین بیشترین تعداد آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها را داشته و علت وقوع و میزان دقیق خسارت وارده نیز در دست بررسی کارشناسانه است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید