• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 25 خرداد 1398
کد مطلب : 59238
+
-

پیشرفت 70 درصدی پروژه ۲ خطه کردن راه آهن زنجان - تهران

پیشرفت 70 درصدی پروژه ۲ خطه کردن راه آهن زنجان - تهران

سرپرست راه‌آهن منطقه شمال غرب کشور گفت: پروژه ۲ خطه کردن راه‌آهن زنجان ـ تهران فعال است و به پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد رسیده است که با تخصیص منابع مالی فعال‌تر نیز می‌شود. 

به گزارش ایرنا، علی خدایی افزود: به طور میانگین اجرای این پروژه‌ها ۷۰ درصد رشد دارد و برخی از قطعات بیشتر از این میزان و برخی دیگر نیز کمتر پیشرفت فیزیکی دارد. به گفته وی، تزریق منابع مالی موجب تسریع روند ساخت و بهره‌برداری آن در کمترین زمان ممکن خواهد شد. 

سرپرست راه‌آهن منطقه شمال غرب کشور اظهار کرد: بهره‌برداری از ۲ فیدر تخلیه و بارگیری ترکیبی به توسعه ایستگاه باز بار بین‌المللی بناب، حمل بار بیشتر و تامین مواد اولیه برای تولیدکنندگان استان زنجان کمک می‌کند. 

خدایی ادامه داد: بیش از ۱۲ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی برای این پروژه سرمایه‌گذاری شده است. امیدواریم با بهره‌برداری از آن، رشد و توسعه روزافزون تامین منابع و مواد اولیه برای تولیدکنندگان و توسعه حمل‌ونقل را شاهد باشیم. 


توسعه راه‌آهن بین‌المللی

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی سفرهای بین‌المللی خبر داد و گفت: نمونه این سفرها در مسیرهای تهران ـ آنکارا و تهران ـ وان از اوایل تیرماه محقق خواهد شد. 

سعید رسولی در جریان بازدید از شرکت «ایریکو» در استان زنجان، از وجود طرح عظیمی در شبکه ریلی کشور خبر داد و افزود: توافقات خوبی با کشورهای همسایه از جمله ترکیه انجام شده است که افزایش حجم ترانزیت از اهداف این توافقات است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید