• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
شنبه 25 خرداد 1398
کد مطلب : 59218
+
-

احیای بافت قدیمی مهدیشهر

فرماندار مهدیشهر با بیان این‌که بازآفرینی شهری به عنوان یکی از سیاست‌های دولت پیگیری می‌شود گفت: به این منظور بافت قدیمی مهدیشهر احیا و پارک و اماکن فرهنگی در آن ایجاد شود.

به گزارش مهر، «حسن ارگی» در جلسه ستاد بازآفرینی شهری به میزبانی سالن جلسات فرمانداری مهدیشهر با بیان این‌که شهرداران به‌عنوان یکی از مهم‌ترین متولیان امور فرهنگی شهر به شمار می‌روند اظهار کرد: ایجاد پارک‌ها و اماکن فرهنگی در بافت‌های قدیمی مهدیشهر باید در دستور کار قرار گیرد، زیرا این موضوع موجب افزایش نشاط اجتماعی در این مناطق می‌شود. 

وی با بیان این‌که با انجام اقدامات و ایده‌های به‌روز می‌توان نشاط اجتماعی را در مناطق بافت قدیمی و فرسوده شهری افزایش دهیم افزود: از دستگاه‌ها و متولیان بخش فرهنگ انتظار می‌رود در این مقوله‌ها ورود کنند و برنامه‌های عملیاتی خود را در این مورد ارائه دهند. 

فرماندار مهدیشهر بافت‌های قدیمی شهری را مرکز تحولات و تغییرات اساسی دانست و گفت: با بازآفرینی این مناطق می‌توانیم همه جنبه‌های یک زندگی سالم را برای مردم ساکن در بافت قدیمی و فرسوده شهری فراهم کنیم. ارگی با اشاره به سیاست‌های دولت تدبیر و امید برای تقویت و بهسازی مناطق بافت فرسوده بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید دست‌به‌دست هم دهند و بافت‌ها را ازلحاظ سلامت اجتماعی و استانداردهای عمرانی و امنیتی به حداکثر برسانند. 

وی افزود: با توجه به این‌که این شهرستان به‌عنوان منطقه نمونه گردشگری محسوب می‌شود و از سویی محل عبور به سمت استان‌های شمالی کشور نیز هست، احیای بافت قدیمی شهری می‌تواند به ایجاد بسترسازی لازم برای جذب گردشگر نیز کمک کند. بنابراین این موضوع باید در دستور کار قرار گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :