• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 25 خرداد 1398
کد مطلب : 59217
+
-

برنامه تابستانه برای ٨ هزار دانش‌آموز

دانش‌آموزان می‌توانند اوقات فراغت خود را در کمپ‌ها و سالن‌های ورزشی آستان قدس رضوی بگذرانند

اوقات فراغت
برنامه تابستانه برای ٨ هزار دانش‌آموز

مرجان فرهمند | خراسان رضوی ـ خبرنگار:


با شروع فصل تابستان و آغاز تعطیلی مدارس و فراغت جوانان و نوجوانان از تحصیل، خانواده‌ها و همچنین دستگاه‌های مختلف درصدد برنامه‌ریزی مناسب برای پر کردن این ایام برمی‌آیند. تربیت ‌بدنی آستان‌ قدس یکی از ارگان‌ها و پایگاه‌های اصلی اوقات فراغت است و هر سال در فصل تابستان برای پر کردن اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان برنامه‌های متنوع ورزشی و تفریحی دارد. امسال تابستان برای ٨ هزار نفر در کمپ‌ها و سالن‌های ورزشی مجهز این مجموعه برنامه‌ریزی شده است. 

مدیرعامل موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی در خصوص برنامه‌های اوقات فراغت آستان قدس رضوی به همشهری می‌گوید: این موسسه خدمات و امکانات مجهز و کاملی ویژه بانوان و آقایان دارد. امسال از 8 هزار نفر در برنامه‌های تابستانی این مجموعه ثبت‌نام می‌شود و خوشبختانه بیشتر والدین این موسسه را مکان امن و مطمئنی برای گذراندن اوقات فراغت فرزندان خود می‌دانند.

 «علی‌اکبر هاشمی جواهری» بیان می‌کند: در اجرای برنامه‌های امسال سعی داریم در شیوه اجرا و برگزاری رشته‌های مختلف تغییراتی دهیم. یکی از برنامه‌های امسال ما در کلاس‌های تابستانی ایجاد تفاوت‌های اساسی نسبت به سال‌های قبل است. این تفاوت‌ها در زمینه تداوم آموزش و پرورش استعدادهای ورزشی متمرکز است که در این کلاس‌ها حضور دارند. 

او با اشاره به طرح اوقات فراغت این مجموعه، تابستان را بهترین فرصت به‌منظور استعدادیابی دانش‌آموزان می‌داند و می‌افزاید: بسیاری از استعدادهای ورزشی در تابستان شناسایی می‌شوند ولی متاسفانه بعد از پایان تعطیلات تابستان از یاد می‌روند و این امر به کشف استعدادهای کودکان و نوجوانان در رشته‌های مختلف ورزشی لطمه‌ای بزرگ وارد می‌آورد. امسال تصمیم داریم این کلاس‌ها را بعد از فصل تابستان با حضور همان مربیان در سایر فصول سال نیز ادامه 
دهیم. 


آغاز ثبت‌نام رشته‌های ورزشی 

مدیرعامل موسسه تربیت بدنی آستان قدس با اشاره به این‌که ۱۵۰ عنوان کلاس تابستانی و 51 رشته ورزشی در این مجموعه مشغول به ‌فعالیت است، می‌گوید: برنامه‌های اوقات فراغت موسسه تربیت‌ بدنی آستان قدس رضوی در تابستان امسال از اواخر خردادماه تا پایان شهریورماه ادامه دارد. برای جامعه هدف نیز تخفیف‌های خوبی در نظر گرفته‌ایم و برای تسهیل در امور امکان ثبت‌نام اینترنتی برای خانواده‌ها مهیا شده است و ثبت‌نام از ۲۵خرداد آغاز می‌شود. 

وی در ادامه عنوان می‌کند: با توجه به تجارب سال‌های گذشته این پیش‌بینی را می‌کنیم که خانواده‌ها استقبال خوبی کنند و بیش از 10 هزار نفر در این مدت ثبت‌نام کنند. هاشمی جواهری درباره شهریه‌ کلاس‌های ورزشی توضیح می‌دهد: شهریه تعیین‌شده برای دوره تابستانی براساس کمیسیون ماده پنج اداره کل ورزش و جوانان است، اما در میزان شهریه برای جامعه هدف مؤسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی به‌ویژه برای محرومان ۱۰ تا ۵۰ درصد تخفیف اعمال می‌شود. 

مدیرعامل موسسه تربیت بدنی آستان قدس درخصوص سایر خدمات این موسسه می‌گوید: ارائه چاشت و لباس مناسب، ساک ورزشی و وسایل تخصصی هر رشته از دیگر امکاناتی است که برای دانش‌آموزان در طرح اوقات فراغت تابستانه مؤسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی در نظر گرفته شده است. 


کشف استعدادهای ورزشی 

هاشمی جواهری درباره استعدادیابی کودکان و نوجوانان در رشته‌های مختلف ورزشی خاطرنشان می‌کند: در این کلاس‌ها استعدادهای افراد شناسایی می‌شود و سپس این نهاد ورزشی از افراد حمایت می‌کند تا در آینده بتوانند در تیم‌های مطرح ورزشی جذب شوند. وی می‌افزاید: از آنجا که بیشتر دانش‌آموزان با مشکل اسکلتی و عضلانی مواجهند لذا در کنار آموزش ورزش، فضایی برای ارزیابی جسمانی دانش‌آموزان و ارائه برنامه به منظور اصلاح ناهنجاری‌های عضلانی در تربیت بدنی آستان قدس رضوی ایجاد شده است. 

مدیرعامل موسسه تربیت بدنی آستان قدس می‌گوید: یکی از برنامه‌های مهم در سال گذشته افتتاح موزه ورزشی آستان قدس رضوی در هفتم اسفندماه بود. ورزشکاران و پیشکسوتانی که کاپ، مدال، توپ و اقلام ورزشی ارزشمند دارند می‌توانند این وسایل را برای ماندگاری ابدی‌ به این موزه اهدا کنند تا به نمایش عموم درآید. موزه ورزشی آستان قدس رضوی در طبقه منهای یک ساختمان اداری این مجموعه مشغول به ‌فعالیت است.

این خبر را به اشتراک بگذارید