• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 25 خرداد 1398
کد مطلب : 59211
+
-

چشمان بسته‌ مسئولان به روی فعالیت غیرمجاز 100 عطاری

بازار
چشمان بسته‌ مسئولان به روی فعالیت غیرمجاز 100 عطاری

رئیس اتحادیه عطاران و حناساب یزد که از پاسخگو نبودن مسئولان استان در قبال مشکلات این صنف گلایه دارد، اعلام می‌کند: قریب 100 عطاری با سوءاستفاده از افکار عمومی و در سایه‌ بی‌توجهی مسئولان، به عرضه اقلام غیرمجاز مانند داروهای ترک اعتیاد، متادون و قرص‌های لاغری و چاقی با طرح کاربری‌های اغراق‌آمیز و دروغ اقدام می‌کند.

«مهدی شکوری» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار می‌کند: متاسفانه صنف عطاران و حناساب درگیر مشکلاتی است که بارها و بارها آن را به منظور ارائه راهکار و برطرف شدن با مسئولان اتاق اصناف، سازمان صمت و استانداری مطرح کرده‌ایم اما تاکنون رفع نشده‌اند.

وی که تاکنون پنج بار از جایگاه ریاست اتحادیه استعفا کرده است، تصریح می‌کند: متاسفانه واحدهای تحت پوشش اتحادیه، مشکلات متعددی دارند که همگی برگرفته از عدم مدیریت صحیح مسئولان مربوطه است.

شکوری از تداخل صنفی فعالان این اتحادیه و دست‌فروشان به عنوان یکی از مشکلات عمده یاد می‌کند و می‌گوید: متاسفانه دست‌فروشان بعضاً به‌صورت عمده یا خرده به فروش برخی از اقلام مربوط به اتحادیه عطاران از جمله عناب اقدام می‌کنند و در این حین گاهی نیز با به‌کارگیری برخی از تعابیر دروغین و قیمت‌هایی به مراتب بالاتر، از سادگی و ناآگاهی مردم سوءاستفاده می‌کنند.

وی به فعالیت‌های غیر بهداشتی این دست‌فروشان نیز اشاره و بیان می‌کند: در حالی دست‌فروشان بدون نظارت متولیان بهداشت شهر، ماموران سد معبر شهرداری و بدون پرداخت عوارض و مالیات و سایر تعهدات در شهر جولان می‌دهند که فعالان این صنف و سایر اصناف در رقابتی نابرابر و ناعادلانه باید به تمامی این موارد متعهد باشند. شکوری همچنین خواستار ارتقای فرهنگ خرید در بین شهروندان می‌شود و تصریح می‌کند: مشکل تنها از ناحیه بی‌تدبیری مسئولان نیست، بلکه باید فرهنگ مردم نیز در مورد خرید از اماکن معتبر ارتقاء یابد، چرا که آنها باید بیش از هرکسی نگران سلامتی خود و اطرافیانشان باشند، ضمن این که نباید از نقش رسانه‌های جمعی به‌ویژه صدا و سیما برای ارتقای آگاهی مردم غافل شد.  

رئیس اتحادیه عطاران یزد از عرضه برخی اقلام غیرمجاز در عطاری‌های این شهر نیز گلایه و در این‌باره خاطرنشان می‌کند: 290 عطاری در یزد در حال فعالیت هستند که از این تعداد بیش از 30 واحد فاقد پروانه کسبند و حدود 100 واحد نیز شناسایی شده که به فروش اقلام غیرمجاز به‌ویژه داروهای ترک اعتیاد و مواد مخدر، قرص‌های لاغری و چاقی و همچنین متادون به‌منظور کسب سود بیشتر اقدام می‌کنند در حالی که عرضه چنین اقلامی که همواره با کاربری‌های اغراق‌آمیز انجام می‌شود، کذب محض و تنها سواستفاده از افکار عمومی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید