• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
پنج شنبه 23 خرداد 1398
کد مطلب : 59131
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/XKlg
+
-

مدیر مرکز هنرهای نمایشی از حضور وزیر ارشاد در تئاترشهر گفت

اجرایی شدن سریع پهنه رودکی تئاترشهر را نجات می‌دهد

گزارش
اجرایی شدن سریع پهنه رودکی تئاترشهر را نجات می‌دهد

فهیمه پناه آذر/روزنامه نگار

با آغاز بازسازی و ماشینری تالار اصلی تئاترشهر و چند روز بعد از اتفاق تیراندازی در محوطه این مجموعه، عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه سه‌شنبه به تئاترشهر رفت و بعد از تماشای نمایش «کمیته نان» در تالار قشقایی تئاترشهر در گفت‌وگو با مدیران تئاتری در جریان تازه‌ترین اقدامات انجام شده در بازسازی تالار اصلی و حاشیه‌های محیط پیرامونی این مجموعه قرار گرفت.
به گزارش همشهری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قبل از آغاز اجرای نمایش در دیدار کوتاهی که از تئاتر شهر به عمل آورد با سعید اسدی، مدیر تئاتر شهر نیز دیدار کرد و در جریان تازه‌ترین اقدامات وی و مدیریت مرکز هنرهای نمایشی پیرامون اتفاقات اخیر محیط پیرامونی تئاترشهر که طی روزهای گذشته موجب بروز مشکلات و حاشیه‌هایی شده بود، قرار گرفت. شهرام کرمی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی در گفت‌وگو با همشهری درباره اتفاق رخ داده در محوطه تئاتر شهر گفت:«اتفاقی که در محوطه تئاترشهر افتاد واقعه پراهمیتی است که جامعه هنری، مخاطبان و مدیران شهری و فرهنگی و هنری را نگران کرده است. این نگرانی سال‌های پیش نیز وجود داشت. چرا که مجموعه تئاترشهر در نقطه مرکزی شهر تهران به‌عنوان نقطه پرترددی که قرار گرفته، یک نقطه طلایی به شمار می‌رود که نهادهای زیادی را درگیر موضوع صیانت از تئاترشهر کرده است.» کرمی ادامه داد: «آنچه بر عهده مرکز و وزارت ارشاد است حفظ این بناست اما متأسفانه بنا به ضروریات اقتصادی موجود دستفروش‌ها استقرار دارند که از سال گذشته پیگیر موضوع بودیم و مدتی هم این دستفروش‌ها جمع شدند، اما بعد از پایان جشنواره تئاتر فجر در سال گذشته با نگاه معیشتی دستفروشان و ارتزاق آنان باز هم دستفروشان مستقر شدند. نکته دیگر ازدحام گروه‌ها در بوستان دانشجو بیشتر شد. در این بوستان با طیف‌های مختلف روبه‌رو هستیم که گاهی کنترل و نظارت آنان حتی از دست نیروی انتظامی خارجی می‌شود.» وی در ادامه یادآور شد: «بعد از ماجرا جلساتی برگزار و وزیر ارشاد هم آمدند و بازدید از شرایط محیطی داشتند. مقرر شد تا با شهردار و مدیران شهری موضوع را مطرح کنند و نتیجه این است که اگر بتوانیم طرح پهنه رودکی را پیگیر شویم تا زودتر به مرحله عملیاتی و اجرایی برسد، مشکلات تئاترشهر هم برطرف می‌شود.» همچنین صالحی پس از بازدید از عملیات بازسازی و بهسازی تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر با محمدعلی سلیمانی، مدیر پروژه بازسازی پیرامون جزئیات عملیات بازسازی به گفت‌وگو پرداخت و از آنها خواست تا با تلاش‌هایی که توسط وی و همکارانش در حال انجام است، پروژه بازسازی و بهسازی ماشینری تالار اصلی در وقت مقرر به پایان برسد.


توییت وزیر برای یک نمایش

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از تماشای «کمیته نان» به کارگردانی لیلا عاج در توییتی این نمایش را روایتی انسانی از سوز فقر با شورعشق خواند. در توییت منتشر شده از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده: «نمایش کمیته نان را در تئاتر شهر دیدم. با موضوع کولبری. روایتی انسانی از سوز فقر با شور عشق، ترکیبی از اشک و زهرخند و لبخند، با قصه نفسگیر، کارگردانی خوب و بازیگری دلنشین.»

این خبر را به اشتراک بگذارید