• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 23 خرداد 1398
کد مطلب : 59117
+
-

فردای بدون برانکو؟

فردای بدون برانکو؟

موضوع بازگشت سرمربی پرافتخار سرخپوشان به ایران هر روز مبهم‌تر از دیروز می‌شود. برانکو بعد از حضور 4ساله در فوتبال ایران و کسب 7جام مختلف و یک نایب‌قهرمانی در آسیا در پایان این فصل و با وجود باقی ماندن یک سال دیگر از قراردادش با توجه به عدم‌پرداخت مطالبات خود توسط باشگاه، ایران را ترک کرد و به مسئولان پرسپولیس اعلام کرد که تنها چند روز منتظر پرداخت مطالبات خود خواهد ایستاد و بعد از آن به سایر پیشنهادهای خود پاسخ خواهد داد.
با وجود این با گذشت چندین روز از پایان لیگ ایران هنوز باشگاه پرسپولیس نتوانسته به برانکو پرداختی داشته باشد و این مسئله حضور دوباره سرمربی سرخپوشان را در ایران در هاله ابهام فرو برده است. نکته اینجاست که درصورت بازگشت برانکو به ایران و پرداخت مطالبات او توسط باشگاه اتفاق عجیبی رخ نخواهد داد و همه‌‌چیز همانطور که از قبل در قرارداد او و باشگاه بوده پیش خواهد رفت، اما در غیراینصورت پرواضح است که باشگاه باید خیلی زود به فکر جانشینی برای برانکو باشد، اتفاقی که دیر یا زود اتفاق خواهد افتاد و برانکو یک روز باید از پرسپولیس جدا شود. در این شرایط باید دید بعد از 4سال پرافتخار برای برانکو و پرسپولیس چه‌کسی می‌تواند ریسک جانشینی پروفسور سرخپوشان را بپذیرد.
  علی دایی گزینه همیشگی
درصورت جدا شدن احتمالی برانکو از پرسپولیس علی دایی یکی از گزینه‌های محتمل هدایت سرخپوشان خواهد بود. گزینه‌ای که تا به حال چندبار هدایت سرخپوشان را برعهده گرفته و توانسته با این تیم قهرمان جام حذفی شود. هرچند که در مورد او گفته می‌شود که از سوی وزارت ورزش کسی مایل به سرمربیگری او در فصل آینده در هیچ تیمی نیست.
 بازگشت امپراطور 
 بعد از قهرمانی خاطره‌انگیز سرخپوشان به همراه قطبی در ورزشگاه آزادی حالا می‌توان او را یکی از گزینه‌های سرمربیگری پرسپولیس دانست. این در حالی است که با توجه به حواشی روزهای اخیر و شایعه مذاکره باشگاه با قطبی هواداران پرسپولیس نشان دادند که استقبال زیاد خوبی از او نخواهند کرد اما اگر قطبی سرمربی پرسپولیس شد هم نباید زیاد تعجب کرد.
 یحیی صبور نبود
شاید اگر از خود هواداران پرسپولیس درخصوص جانشینی برانکو نظرسنجی می‌شد بی‌گمان بالاترین رأی به یحیی گل‌محمدی اختصاص می‌یافت. با وجود این گل‌محمدی در ابتدای فصل، قرارداد خود را خیلی زود با پدیده تمدید کرد تا شانس خود را درصورت جدایی برانکو برای هدایت نیمکت پرسپولیس از دست بدهد. البته تاریخ نشان داده که شاید درصورت جدایی برانکو سرمربی جوان پدیده یکباره دیگر قلبش درد بگیرد تا از پدیده جدا شود.
  حسین عبدی
کاپیتان سابق سرخپوشان بعد از اخراج درخشان و در فاصله پیوستن برانکو به پرسپولیس به اندازه یک بازی در لیگ قهرمانان روی نیمکت پرسپولیس نشست و توانست در همان یک بازی به پیروزی برسد. حالا شاید بعد از جدایی احتمالی برانکو یک‌باره دیگر شانس به عبدی رو کند تا او بتواند روی نیمکت سرخپوشان بنشیند.
  گزینه خارجی 
اگر جدایی برانکو درست در پایان فصل قطعی می‌شد مسئولان باشگاه خیلی زود سراغ گزینه خارجی می‌رفتند اما این اتفاق رخ نداد و به‌نظر می‌رسد درصورت جدایی برانکو دیگر زمانی برای مذاکره با سرمربی خارجی دیگر برای پرسپولیس وجود نداشته باشد. به‌خصوص اینکه اگر مسئولان پرسپولیس پولی در حساب داشتند آن را به برانکو می‌دادند تا به راحتی سرمربی پرافتخار خود را از دست ندهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید