• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 22 خرداد 1398
کد مطلب : 58999
+
-

لایحه عوارض شهری به شورا می‌رود

عوارض
لایحه عوارض شهری به شورا می‌رود


روز «سه‌شنبه بدون خودرو» را شهردار تهران سوار بر دوچرخه در مسیر میدان توحید تا پارک لاله آغاز کرد. پیروز حناچی و همراهانش پس از آن به ساختمان اصلی شهرداری تهران رفتند. به گزارش همشهری، حناچی در یازدهمین نشست شورای معاونین شهرداری تهران با اعلام این خبر که یکشنبه آینده لایحه دوفوریتی عوارض شهری را به شورا خواهد برد، گفت: قرار بود لایحه‌ای دو فوریتی در مورد عوارض به شورا ارائه دهیم که در این خصوص تجدیدنظر عمومی صورت گرفت؛ امیدوارم یکشنبه آینده لایحه مذکور تقدیم شورا شود. حناچی با بیان اینکه میزان وابستگی بودجه شهرداری تهران به ساخت‌وساز 70درصد است، گفت: باید تلاش کنیم سهم شهرداری از درآمدهای مالیاتی را وصول کنیم؛ دولت هم در این زمینه هماهنگی و همکاری لازم را با ما دارد.

شهردار همچنین گفت: هدف از بازدید معاون اول رئیس‌جمهور از کارخانه واگن‌سازی‌ تهران این بود که ظرفیت چنین کارخانه‌ای را برای دولت روشن کنیم که خوشبختانه به این هدف دست یافتیم. از سوی دیگر تلاش کردیم دولت را مجاب کنیم تا بخشی از بدهی شهرداری درباره مترو را متقبل شود که به‌نظر می‌رسد به این هدف هم رسیدیم. همینطور این اجازه را اخذ کنیم که از صندوق توسعه ملی برای فعال کردن کارخانه واگن‌سازی‌ تهران و تجهیز متروی پایتخت استفاده کنیم. وی اظهار کرد: همانطور که پیش‌تر اعلام شد تنها حدود 30درصد از ظرفیت کارخانه واگن‌سازی‌ تهران فعال است و براین اساس باید تلاش کنیم تا این مجموعه با حداکثر ظرفیت فعال شود.

حناچی در ادامه خطاب به معاون خدمات شهری، بر ضرورت پیگیری موضوع انسداد محورهای پیاده‌رو توسط کارگاه‌های عمرانی تأکید کرد و گفت: درصورتی که در این زمینه تخلفی مشاهده شد، به تعداد تخلفات صورت گرفته به شهرداران مناطق امتیاز منفی داده شود. او همچنین در جلسه کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین اظهار کرد: امسال کار سخت‌تری را نسبت به سال‌های گذشته پیش رو داریم و در این بخش باید برنامه‌ریزی کنیم. در همین ارتباط باید تمهیداتی اندیشیده شود و فضایی را فراهم کنیم که سرویس بهتری را نسبت به سال قبل ارائه کنیم تا زوار ایرانی دچار مشکل و سختی نشوند.

او بیان کرد: حجم جمعیت زائران سیدالشهدا(ع) به اندازه‌ای است که فرصت مناسب به‌منظور نظافت را به نیروهای ما نمی‌دهند. در طول مسیر حدودا 100کیلومتری شرایط نظافت کاملا فراهم نیست و ما باید این نقیصه را برای سال‌جاری برطرف کنیم. چرا که وقتی تصویری از راهپیمایی میلیونی اربعین به دنیا مخابره می‌شود باید مسیر نجف تا کربلا کاملاً تمیز و در خور ‌شأن این جمعیت عظیم از عاشقان امام‌ حسین(ع) باشد.

حناچی افزود: البته شرایط نسبت به دهه‌های قبل بهتر شده، امسال با برداشتن ویزا و هزینه‌های آن قطعاً استقبال بیشتری از پیاده‌روی اربعین و زیارت اباعبدالله‌الحسین(ع) صورت خواهد گرفت.

حسن پلارک، رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین و رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات نیز در این نشست اظهار کرد: امسال بیش از 3میلیون زائر در مراسم اربعین شرکت خواهند کرد و به دلیل اینکه هوا نسبت به سال قبل گرم‌تر شده است باید امکانات سرمایشی مناسبی مانند یخ، آب سردکن و سردخانه برای زائران فراهم کنیم.


حناچی: وابستگی بودجه شهرداری به ساخت‌وساز 70درصد است؛ از این رو برای وصول سهم شهرداری از   درآمدهای مالیاتی باید تلاش کنیم البته دولت هم در این زمینه همکاری لازم را با ما دارد

این خبر را به اشتراک بگذارید