• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
چهار شنبه 22 خرداد 1398
کد مطلب : 58965
+
-

نمایشگاه طراحی «خاموش» در سنندج

خبر خوان کردستان
نمایشگاه طراحی «خاموش» در سنندج

نمایشگاه طراحی آثار هنرمند سنندجی شاهو کشاورزی با عنوان «خاموش» با الهام از اشعار حضرت مولانا  تا 25 خرداد 98 در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج برپاست. به گزارش ایسنا «شاهو کشاورزی» هنرمند جوان سنندجی در دومین تجربه نمایشگاهی خود 45 تابلوی طراحی‌اش را بر اساس اشعار حضرت مولانا در دیوان شمس بر بوم‌های ساده و در سبک آزاد با استفاده از رنگ آکریلیک در محل گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج در معرض نمایش عموم قرار داده است.  

این نمایشگاه که با حمایت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان برپا شده، در مدت برقراری از ساعت 10 تا 12 صبح و 17 تا 20 آماده بازدید علاقه‌مندان است.  کشاورزی در این نمایشگاه با استفاده از ابزارهای غالب طراحی شامل کاردک، قلم‌مو، گچ طراحی در زمینه‌ای تیره با الهام از 45 غزل از غزلیات دیوان شمس تابلوهایی را خلق کرده که جهت برقراری رابطه ناظرین با تابلوها غزل مربوطه زیر هر تابلو مشخص شده است. شاهو کشاورزی متولد 1359 سنندج فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد طراحی شهری از دانشگاه تهران و عضو سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان کردستان و جامعه مهندسان شهرساز ایران است. 

وی رتبه یک کنکور طراحی شهری کشور (اسکیس) را هم دارد و علاوه بر تدریس در دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های استان و فعالیت‌های معماری و شهرسازی در زمینه پژوهش و ترجمه نیز فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داده است که می‌توان به ترجمه کتاب طرح ایوان آلتن مهندس شهرساز مشاور آمریکایی برای شهر سنندج، ترجمه مشترک کتاب طراحی دست آزاد، ترجمه مشترک کتاب نوزایی میدان، فرایند طراحی شهری و... اشاره کرد. در بخش هنری هم 4 سال سابقه طراحی نقاشی بر اساس اشعار مولانا و برگزاری اولین نمایشگاه آثار در سال 1396 را می‌توان به رزومه این هنرمند توانمند سنندجی اضافه کرد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید