• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
چهار شنبه 22 خرداد 1398
کد مطلب : 58958
+
-

گوشت‌های غیرمجاز نخرید

بهداشت
گوشت‌های غیرمجاز نخرید

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی کرمانشاه خرید گوشت‌های غیرمجاز را تهدیدی برای سلامتی شهروندان دانست و گفت: تنها راه مقابله با این موضوع، کاهش تقاضاست.به گزارش مهر «مجید همتی» با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای مقابله با کشتار غیرمجاز دام در شهر و بازار روزها اظهارکرد: بیشتر کشتارگاه‌ها، سالن پیش‌سرد دارند و لاشه پس از کشتار در این سالن نگهداری می‌شود، اما واقعیت این است که در کشتارهای خیابانی این موضوع رعایت نمی‌شود.
وی افزود: برای مقابله با کشتارهای غیرمجاز، تیم‌های مشترک متشکل از دستگاه‌هایی مانند شهرداری، دامپزشکی، بهداشت و تعزیرات، عرضه‌کنندگان متخلف را شناسایی می‌کنند و با آنها برخورد قضایی می‌شود.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی کرمانشاه با تاکید بر این‌که بهترین برخورد با عرضه‌کنندگان غیرمجاز، نخریدن مردم و کاهش تقاضاست، ادامه داد: این افراد مکان ثابتی ندارند، ممکن است پس از برخورد مجدد در مکان دیگری دست به این اقدام بزنند. وی اظهار کرد: تنها راه مقابله با این موضوع، این است که برای این گوشت‌ها تقاضا وجود نداشته باشد و نباید شهروندان به دلیل تنها هزار تومان تفاوت قیمت، سلامت خود را به خطر بیندازند. 

همتی عنوان کرد: با خرید این گوشت‌ها، نه‌تنها خطر بیماری تب کریمه کنگو، بلکه ممکن است خطر بسیاری از بیماری‌های دیگر مشترک بین انسان و دام، مصرف‌کنندگان را تهدید کند.وی خطاب به شهروندان کرمانشاهی توصیه کرد که به دلیل این‌که خطر انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام چون تب کریمه کنگو در کشتارهای غیرمجاز وجود دارد، هیچ‌گاه از این کشتارهای خیابانی و غیرمجاز که در خیابان‌ها و اطراف معابر انجام می‌شود، خرید نکنند.‌

این خبر را به اشتراک بگذارید