• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 22 خرداد 1398
کد مطلب : 58929
+
-

تولید ۶ هزار اصله نشای گل در محلات


 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری محلات گفت: ۶ هزار اصله نشای گل گاوزبان در قالب طرح بین‌المللی ترسیب کربن در این شهرستان تولید شد.

«داوود طالبی» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: در مرحله دوم اجرای این طرح در روستای بزیجان با همکاری ۲ نفر از اهالی روستا این تعداد اصله نشاء گل گاوزبان گلدانی تولید و در استان مرکزی توزیع شد.

وی بیان کرد: این طرح با هدف توان‌افزایی، تنوع تولید، بهبود شرایط اقتصادی و افزایش مشارکت مردم منطقه اجرا شد. رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری محلات گفت: طرح مدیریت مشارکتی منابع طبیعی و توسعه روستایی(تعمیم ترسیب کربن) در شهرستان محلات با رویکرد مشارکتی و در راستای اهداف توسعه پایدار در حال اجراست.

طالبی بیان کرد: هدف توسعه پایدار ایجاد منابعی برای بهبود معیشت اقتصادی از طریق فراهم کردن امکانات جدید اشتغال، بهره‌برداری بهینه از منابع محلی، کارآفرینی و درنهایت دسترسی به خدمات اجتماعی و اقتصادی است که این موضوع با مشارکت اجتماعات محلی و توانمند‌سازی آنان امکان‌پذیر است.

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری محلات اظهار کرد: ترسیب کربن به معنای جذب رسوب کربن در بافت‌های گیاهی است و به دلیل این‌که فعالیت صنعتی با افزایش دی اکسید کربن و شرایط گلخانه‌ای همراه است. سازمان ملل از اجرای طرح ترسیب کربن در هر منطقه مستعد جهان استقبال می‌کند.

طالبی افزود: تفاهم‌نامه سه جانبه طرح ترسیب کربن در شهرستان محلات اردیبهشت سال ۹۲ با حضور نماینده دفتر توسعه عمران‌زیست وزارتخانه‌های امور خارجه، کشور و استانداری مرکزی امضا شده است.

وی افزود: این تفاهم‌نامه بین‌المللی مربوط به 8 روستای شهرستان محلات است که با استفاده از توانمندی مردمی، برنامه تقویت و احیای پوشش گیاهی آسیب‌دیده اجرا می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :