• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 22 خرداد 1398
کد مطلب : 58927
+
-

برخورد قاطع با دلالان خرید گندم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی خواستار برخورد قاطع و جدی با دلالی در حوزه خرید گندم شد.

به گزارش ایسنا، «سعید فرخی» در جلسه کارگروه خرید غلات و دانه‌های روغنی استان مرکزی بیان کرد: مقابله با دلال‌ها برای خرید گندم ضروری است و در این زمینه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان باید با جدیت به موضوع ورود و با مسأله مقابله کند.

وی با اشاره به تفاوت قیمت گندم در داخل کشور با خارج از مرز که نگرانی‌هایی را به دنبال دارد، بر ضرورت جلوگیری از حمل‌و‌نقل بدون بارنامه و توجه به اطلاعات انبارهای غیر رسمی تأکید کرد.

فرخی بیان کرد: سازمان تعاون روستایی موظف است عوامل تهدیدکننده سلامت مردم را با جدیت رصد کند و اگر انباری بهداشتی نبود خرید را انجام ندهد و به سرعت جایگزین مناسب در نظر گرفته شود. تمام سعی بر این باشد که هر گونه تخلفی که در مراکز خرید وجود دارد مورد برخورد قرار گیرد و تا بهبود شرایط جلسه کارگروه هر هفته برگزار می‌شود تا در صورت بروز مسأله به سرعت رسیدگی شود.

مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی نیز در این جلسه بیان کرد: با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع خرید گندم و دانه روغنی در استان تصمیم بر این است که پرداخت وجه گندم خریداری شده از کشاورزان حداقل یک هفته پس از تحویل گندم از سوی کشاورزان پرداخت و کرایه حمل گندم با توجه به بعد مسافت تا سیلوها برای کشاورزان منظور شود.

«جواد حسنی» افزود: ساعت کار سیلوها از 8 صبح تا غروب آفتاب خواهد بود و در صورت نیاز به افزایش ساعت کار، بررسی‌های لازم انجام می‌شود.

وی با تأکید بر همکاری همه دستگاه‌های مرتبط با خرید گفت: خرید گندم از 10 خرداد از ساوه آغاز و تاکنون 2200 تن خریداری شده و خرید تا پایان شهریور ادامه دارد. همچنین خرید دانه‌های روغنی(کلزا، آفتابگردان و سویا) نیز آغاز و تاکنون 230 تن خریداری شده است.

حسنی با بیان این‌که پیش‌بینی می‌شود امسال 3 هزار تن دانه روغنی و 350 هزار تن گندم خریداری شود افزود: هرکیلوگرم گندم 1700 تومان و هر کیلوگرم دانه روغنی نیز 3440 تومان قیمت‌گذاری شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید