• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 22 خرداد 1398
کد مطلب : 58925
+
-

آغاز به کار نمایشگاه بانوان صنعتگر شاهرود


به مناسبت هفته صنایع دستی، نخستین نمایشگاه بانوان صنعتگر شهرستان شاهرود در نگارخانه کادر سفید آغاز به کار کرد.

مؤسس مؤسسه روزنه زندگی شاهوار در گفت‌و‌گو با ایرنا گفت: این نمایشگاه به همت بانوان صنعتگر شهرستان شاهرود در قالب ۱۱ غرفه برپا شده است.
«کیمیا حجی» با بیان این‌که این مؤسسه به مدت 4 ماه فعالیت خود را در مورد کمک به قشر آسیب‌دیده اجتماعی آغاز کرده است افزود: این نمایشگاه با به نمایش گذاشتن صنایع دستی و دستاوردهای بانوان برای بازاریابی محصولات آنان راه‌اندازی
شده است.

وی نداشتن امنیت شغلی را یکی از مهم‌ترین دلایل پیشرفت نکردن بانوان صنعتگر عنوان کرد و گفت: نبودن مکان مشخص و مخصوص برای بانوان باعث شده تا آنان نتوانند به راحتی محصولات خود را در معرض فروش قرار دهند.
مؤسس مؤسسه روزنه زندگی شاهوار بیان کرد: در این نمایشگاه جواهرات، زیورآلات، نقاشی روی پارچه، ویترای، چاپ باتیک، گلیم، نمد، سفال و سرامیک، چرم دست‌دوز، شیرینی خانگی و طب سنتی در قالب ۱۱ غرفه توسط بانوان به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه از ۲۰ تا ۲۵ خرداد ۹۸ صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲ و عصرها از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در نگارخانه کادر سفید، رو به روی مدرسه قلعه صدوقی ۱۰ دایر است.
یکی از مزایای گستردگی و تنوع اقلیم در شهرستان شاهرود، گوناگونی بی‌شمار آثار هنری و صنایع دستی مردم این خطه از شمال شرق کشور است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید