• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 22 خرداد 1398
کد مطلب : 58924
+
-

بازدید 65 هزار گردشگر از جاذبه‌های تاریخی شاهرود و دامغان


رئیس اداره میراث فرهنگی شاهرود گفت: بیش از ۵۰ هزار گردشگر در تعطیلات خرداد از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی شهرستان بازدید کردند. به گزارش مهر، «حمیدرضا حسنی» با بیان این‌که ۵۰ هزار گردشگر از جاذبه‌های شاهرود بازدید کردند افزود: در تعطیلات عید سعید فطر گردشگران از جنگل ابر و قطری، مجموعه تاریخی–فرهنگی بسطام، مجموعه تاریخی- فرهنگی شیخ ابوالحسن خرقانی، آبشار تنگه داستان مجن و جنگل اولنگ استقبال گسترده کردند.

 وی با اشاره به این‌که در این ایام بیش از ۵۰۰ نفر نیز از موزه‌های شاهرود بازدید کردند اضافه کرد: موزه شاهرود، موزه آب و دیگر موزه‌های بخش خصوصی نیز از حضور گردشگران بهره‌مند شدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی شاهرود با بیان این‌که این شهرستان به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شهرستان‌های کشور واقع در استان سمنان است اظهار کرد: اقلیم‌های متفاوت جغرافیایی، بزرگ‌ترین پناهگاه‌های حیات‌وحش و مناطق حفاظت‌شده و همچنین با احتساب مناطق شکارممنوع، این خطه را به قارۀ کوچک و سرزمین 5 اقلیم مشهور کرده است.

همچنین فرماندار دامغان گفت: ۱۵ هزار و ۹۰۰ گردشگر داخلی و خارجی از آثار تاریخی، گردشگری و اماکن تفریحی دامغان در تعطیلات آخر هفته گذشته بازدید کردند.

«علی اصغر مجد» افزود: مجموع بازدید گردشگران از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری شهرستان، نشان‌دهنده روند رو به رشد توسعه گردشگری در دامغان است. وی ادامه داد: این تعداد بازدید گردشگران مربوط به تعطیلات اخیر از ۱۳ تا ۱۶ خرداد است. مجد بیان کرد: بیشترین بازدید از آثار شهرستان دامغان مربوط به مجموعه چشمه علی با ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر بازدید‌کننده است.

وی به آمار بازدید دیگر آثار شاخص شهرستان اشاره کرد و گفت: هزار و ۷۰۰ بازدید از دریاچه نمک و کویر حاج علیقلی، ۳۲۰ بازدید از مسجد تاریخانه، ۲۵۰ بازدید از مسجد جامع، ۲۳۰ بازدید از تپه حصار، ۱۲۰ بازدید از پیر علمدار و ۷۰ بازدید از موزه تاریخ شهر دامغان بوده است.

مجد همچنین به آمار اقامتی گردشگران و مسافران اشاره کرد و گفت: 5 هزار و ۳۴۲ اقامت از ۱۴ خرداد تا 16خرداد در این شهرستان ثبت شده است. وی اضافه کرد: با همکاری ستاد اسکان آموزش و پرورش ۶۱۱ نفر در شهرستان اسکان داده شدند که از این تعداد ۱۷۴ نفر در اردوگاه‌ها مستقر شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید