• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 22 خرداد 1398
کد مطلب : 58920
+
-

کاهش ۵۰ درصدی تصادف‌ها در تعطیلات عید فطر

سخنگوی فرماندهی انتظامی قم با بیان این‌که تصادف‌ها در این استان در ایام تعطیلات عید فطر امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد کاهش یافته است گفت: در این مدت در مجموع ۴۱ فقره تصادف در قم رخ داد.

سرهنگ «مهرداد حاجی زاده» در گفت‌و‌گو با ایرنا با اشاره به عملکرد فرماندهی انتظامی قم در تعطیلات پایان هفته گذشته افزود: در این مدت، میزان فوتی‌ها نیز ۷۱ درصد و مصدومان ۳۶ درصد کاهش داشته است.

وی در ادامه با اشاره به تعطیلات پایان هفته گذشته و فرصتی که برای خانواده‌ها برای تفریح و دید و بازدید مهیا شد گفت: وظایف فرماندهی انتظامی قم در این ایام که تأمین امنیت شهروندان و زائران بود تشدید شد و با آماده‌باش صددرصدی کارکنان موفق شدیم با حفظ امنیت شهروندان، 3 طرح نیز برای کاهش سرقت و افزایش امنیت اجتماعی اجرا کنیم.

 حاجی‌زاده اضافه کرد: این طرح‌ها شامل طرح مقابله با توزیع‌کنندگان کالای قاچاق و مواد مخدر، کنترل سارقان سابقه دار و ارتقای امنیت اجتماعی بود که برای پاک‌سازی کانون‌های جرم اجرا شد و فرصت را از سوء استفاده کنندگان گرفت تا شاهد امنیت خوب در استان باشیم.

به گفته وی، در این ایام، مجموع سرقت‌ها در قم 8 درصد کاهش و کشف سرقت‌ها ۶۶ درصد افزایش یافت، سرقت خانه ۲۵ درصد کاهش و میزان کشف آن ۷۰ درصد افزایش و سرقت مغازه ۳۳ درصد کاهش و میزان کشف آن صددرصد افزایش یافت.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی قم گفت: سرقت خودرو ۹ درصد کاهش و سرقت موتورسیکلت ۱۱ درصد افزایش یافت، همچنین در این ایام سرقت مسلحانه رخ نداد، سرقت به عنف ۵۰ درصد کاهش و میزان کشف آن صددرصد افزایش یافت، وقوع شرارت ۵۰ درصد کاهش و نزاع و درگیری نیز ۱۷ درصد کاهش داشته است.

حاجی‌زاده افزود: در ایام تعطیلات عید فطر امسال، با تمرکز بر کانون‌های آلوده و دیگر نقاط، ۱۰ خرده‌فروش مواد مخدر دستگیر شدند و حدود یک کیلوگرم انواع مواد مخدر نیز کشف و ضبط شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید