• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 22 خرداد 1398
کد مطلب : 58912
+
-

تشکیل پرونده برای ۳ هزار واحد خسارت‌دیده سیل

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: پرونده ۳ هزار واحد خسارت‌دیده از سیل بهاره در این استان تشکیل شد تا روند پرداخت تسهیلات بانکی تسهیل شود.

«مهدی زندیه وکیلی» در نشست کارگروه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده استان مرکزی افزود: از مجموع 5 هزار و ۸۰۰ واحد استان که در سیل اخیر دچار خسارت شده‌اند، ۸۰۰ واحد تعمیری و 5 هزار واحد بازسازی است که فقط برای سه هزار واحد آن تشکیل پرونده شده است.

وی اظهار کرد: در صورتی که پرونده برای همه واحدهای خسارت‌دیده تشکیل نشود نشان می‌دهد ارزیابی اولیه سختگیرانه بوده و سهمیه به استان اختصاص داده نمی‌شود.معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: موانع سهمیه تسهیلات بانکی برای واحدهای آسیب دیده استان از سیل توسط 8 بانک عامل رفع شده اما دریافت این سهمیه منوط به تشکیل و تکمیل پرونده متقاضیان اخذ تسهیلات توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

زندیه وکیلی، تشکیل هفتگی و منظم نشست شهرستانی کارگروه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده به ریاست فرمانداران را مورد تأکید قرار داد و گفت: بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی ساخت واحدهای آسیب‌دیده شهری و ۴۰۰ میلیون ریالی برای واحدهای روستایی آمادگی کامل دارند.

وی بیان کرد: اغلب منازل آسیب‌دیده متعلق به افراد زیر پوشش کمیته امداد امام(ره)، بهزیستی و اقشار کم‌درآمد است و تسهیلات در نظر گرفته شده کفایت هزینه‌های ساخت بنا را نمی‌کند و باید از ظرفیت خیران، صنایع و بسیج سازندگی استفاده کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: به هر واحد ساخته شده روستایی و شهری به شرط تکمیل پرونده و در مراحل قانونی به ترتیب ۱۲۰ و ۱۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می‌شود و افراد زیر پوشش نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد علاوه بر این مبالغ، کمک‌های بلاعوض مجزا دریافت می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید