• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 22 خرداد 1398
کد مطلب : 58908
+
-

خطر سیل در ایوانکی برطرف شد

در پی هشدار هواشناسی برای بروز سیلاب در غرب استان سمنان،  در دو روز گذشته شهرهای گرمسار و ایوان کی در آماده باش بودند اما با فروکش کردن میزان بارش‌ها و سیلاب‌ها، هم اکنون شرایط عادی بر این منطقه حاکم است.

«یوسف کلیچ» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: بخشی از سیلاب به علت بارندگی شدید در حوزه بالادست در آبسرد شهرستان دماوند استان تهران و بخشی دیگر در پی بارندگی در روستاهای کرک و احمدآباد بخش ایوانکی شهرستان گرمسار بود که با تجمیع آنها، سبب جاری شدن سیلاب شد.

وی با بیان این‌که سیلاب به مزارع و باغ‌ها آسیب زده و خسارتی به زیرساخت‌ها نداشته است، اضافه کرد: هنوز میزان خسارت مشخص نیست و به‌زودی میزان خسارت‌ها را برآورد می‌کنیم.

بخشدار ایوانکی با اشاره به واکنش سریع نیروهای امدادی و مدیریت بحران ادامه داد: دستگاه‌های امدادرسان، خدمات‌رسان و مدیریت بحران در ایوانکی آماده‌باش بودند.

کلیچ بیان کرد: جاری شدن سیلاب در ایوانکی هیچ تلفات جانی نداشته است.
وی با بیان این‌که اکنون خطر رفع شده است اضافه کرد: آب در سد خاکی جنوب شهر ایوانکی در حال ذخیره‌سازی است و از خروجی انتهای آن حدود 5/3 متر فاصله دارد.

کلیچ اظهار کرد: کشتارگاه مرغ و تعدادی دامداری در پشت این سد خاکی با فراخوان قبلی مدیریت بحران ایوانکی تخلیه شدند. بخشدار ایوانکی توصیه کرد: شهروندان برای گرفتن عکس به هیچ عنوان در مسیر سیلاب قرار نگیرند. بخشدار ایوانکی با بیان این‌که  فشار سیلاب فروکش کرده افزود: فشار آب فروکش کرده و سیلاب به پشت سد خاکی در جنوب این شهر هدایت شده است.

کلیچ به ممنوعه بودن دشت ایوانکی در اثر خشکسالی سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: حجم سیلاب 2 روز گذشته در ۱۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده و تهدید این سیل با مدیریت تبدیل به فرصتی برای اهالی ایوانکی شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید