• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 22 خرداد 1398
کد مطلب : 58905
+
-

افتتاح 159 پروژه عمرانی و تولیدی در سمنان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از افتتاح 159 طرح و پروژه عمرانی و تولیدی در هفته جهاد کشاورزی در این استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، «سیدحسن میرعماد» افزود: این پروژه‌ها با اعتباری بیش از 544 میلیارد تومان در هفته جهاد کشاورزی به بهره‌برداری می‌رسند.

وی با بیان این‌که این پروژه‌ها در مجموع بیش از ‌هزار و250 اشتغال در استان ایجاد می‌کنند ادامه داد: این طرح‌ها شامل 133 پروژه عمرانی و 26 طرح تولیدی می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از کلنگ‌زنی 11 طرح آبخیزداری در هفته جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: اعتبار پیش‌بینی شده برای این 11طرح ملی آبخیزداری بیش از 16 میلیارد تومان می‌شود.

وی از برگزاری بیش از 50 عنوان برنامه در هفته جهاد کشاورزی در استان خبر داد و افزود: فعالیت‌های آموزشی و ترویجی، تجلیل از بهره‌برداران برتر استانی و شهرستانی، حضور در روستاها، معرفی نمونه‌های بخش کشاورزی، دیدارهای مردمی و... از جمله برنامه‌های جهاد کشاورزی استان در این هفته است.

میرعماد از برنامه‌ریزی این استان برای توسعه بخش کشاورزی و افزایش اشتغال در این بخش خبر داد و گفت: سال گذشته بیش از 2 هزار و 290 فرصت شغلی در بخش کشاورزی استان ایجاد شد و امسال با توجه به منابع تخصیص یافته، میزان اشتغال ایجاد شده در بخش کشاورزی استان افزایش بیشتری می‌یابد.

وی از تخصیص 359 میلیارد تومان منابع تسهیلاتی به بخش اشتغال کشاورزی استان خبر داد و افزود: این منابع در قالب طرح‌هایی همچون رونق تولید، اشتغال روستایی، مکانیزاسیون بخش کشاورزی، صندوق توسعه ملی و...به کشاورزان متقاضی پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از پیش‌بینی اعتباری بیش از 541 میلیارد تومان به تسهیلات اشتغال بخش کشاورزی استان در سال 98 خبر داد و عنوان کرد: تاکنون 30درصد این منابع تخصیص یافته که بخش عمده آن به توسعه گلخانه‌ها و ایجاد صنایع تبدیلی که از اولویت‌های جهاد کشاورزی استان است تخصیص یافته است.

میرعماد از اعطای مجوز 57 فقره صنایع تبدیلی در این استان در یک سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: این صنایع تبدیلی 861 فرصت شغلی در استان ایجاد کردند.

وی در مورد نوسانات قیمت مرغ در ابتدای سال و چشم‌انداز پیش روی مرغداران گفت: مرغ در حال حاضر با قیمت مصوب 11 هزار و 500 تومان به فروش می‌رسد و وضعیت جوجه‌ریزی و همچنین تأمین نهاده‌های دامی با ارز دولتی به گونه‌ای است که بعید است شاهد نوسان قیمت در این بخش باشیم.

میرعماد با بیان این‌که وضعیت ذخائر نهاده‌های دامی در استان و کشور خوب است گفت: نهاده‌های دامی با ارز 4200تومانی خریداری و در اختیار مرغداران قرار می‌گیرد.

وی با بیان این‌که تا تعیین قیمت جدید، مرغ با همین قیمت فعلی عرضه می‌شود افزود: اگرچه قیمت مرغ متأثر از فضای بازار ملی است اما بیش از 70درصد از تولید مرغ و تخم‌مرغ استان مازاد بر نیاز استان است و به خارج استان صادر می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر اتفاقات پیش‌بینی نشده‌ای رخ ندهد روند تولید مرغ و تخم‌مرغ به گونه‌ای است که بعید است تغییر و نوسانی در قیمت این محصول به وجود آید، اگرچه بخشی از مرغداران به میزان قیمت تعیین شده اعتراضاتی دارند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید