• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 22 خرداد 1398
کد مطلب : 58849
+
-

سرمایه گذاری در معادن سلطانیه

سرمایه گذاری در معادن سلطانیه

فرماندار سلطانیه گفت: تاکنون بین ۳۰ تا ۳۵ درصد سرمایه‌گذاری هدفمند در معادن این شهرستان انجام گرفته و ارتقای روزافزون این بخش مستلزم توجه دستگاه‌های متولی امر است. حسین رحمانی هزاررود در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: اکنون ۱۷ معدن در شهرستان سلطانیه فعال است که اغلب آنها را معادن سنگ آهن، گچ و سیلیس تشکیل می‌دهد. 

وی توضیح داد: در صورت جذب تسهیلات لازم می‌توان چرخه تولید را در معادن شهرستان بیش از گذشته رونق داد و به عبارتی از خام‌فروشی در این حوزه جلوگیری کرد. 

فرماندار سلطانیه با بیان این‌که خام‌فروشی معادن ارزش افزوده‌ای ندارد، افزود: در صورت فعالیت کارخانه‌هایی برای کنسانتره سنگ آهن به میزان ۶۵ تا ۷۰ درصدی می‌تواند نتایج بهتری را به دنبال داشته باشد و حتی نیازهای کارخانه‌هایی نظیر ذوب‌آهن اصفهان را تأمین کند. 

رحمانی گفت: از طرفی با توجه به تحریم‌های اعمال‌شده علیه کشورمان، معادن این شهرستان برای صادرات و مبادلات تجاری با مشکلات بسیاری مواجه شده‌اند. وی ادامه داد: برای غلبه بر مشکلات موجود باید با تکیه بر ظرفیت‌ها و توان داخلی از ظرفیت‌های معادن شهرستان استفاده کرد. تحقق این مهم چشم‌انداز بسیار خوبی را ایجاد می‌کند. 

فرماندار سلطانیه تصریح کرد: معدن کانی آریان بیستون گوزلدره یکی از مناطق غنی به لحاظ معادن و از نعمات خدادادی شهرستان محسوب می‌شود. برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد تا با ورود صنایع‌ دستی تبدیلی به این شهرستان از خام‌فروشی جلوگیری شود و موجبات بستر‌سازی اشتغال جوانان این منطقه فراهم آید.

این خبر را به اشتراک بگذارید