• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
چهار شنبه 22 خرداد 1398
کد مطلب : 58845
+
-

نجات 2 قاتل از چوبه دار

2 قاتل که در پرونده‌های جداگانه مرتکب قتل عمد و به قصاص محکوم شده بودند، با تلاش اعضای شورای حل اختلاف زنجان و با جلب رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند و به آغوش گرم خانواده‌هایشان بازگشتند. 

به گزارش فارس، رئیس شورای قضایی استان زنجان حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی اظهار کرد: قاتلان پس از گذشت 9 و 4 سال حبس از چوبه دار رهایی یافتند و به آغوش گرم خانواده‌هایشان بازگشتند. 

وی درباره این 2 پرونده توضیح داد: قاتل با هویت ح ـ ب در جریان یک درگیری و ایراد ضرب و جرح با سلاح سرد در سال 1390 در زنجان جوانی را به قتل می‌رساند و همچنین قاتل به هویت م ـ ت نیز در جریان یک درگیری و ایراد ضرب و جرح با سلاح سرد در سال 1394 در زنجان جوانی را به قتل می‌رساند. 

متهمان با توجه به قرائن موجود به قتل اعتراف می‌کنند و بازداشت می‌شوند و در نهایت حکم قصاص آنها صادر می‌شود. رئیس شورای قضایی استان زنجان افزود: پس از صدور حکم قصاص قاتلان در شعبه یک کیفری زنجان با پیگیری‌ها و تلاش‌های اعضای شورای حل اختلاف زنجان و جمعی از پزشکان، خیران و معتمدان استان طی چندین جلسه با خانواده‌های مقتولان سرانجام در ماه مبارک رمضان 98 تلاش‌ها نتیجه داد و اولیای دم از حق قانونی و شرعی خود گذشتند و قاتلان را مورد عفو و بخشش قرار دادند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید