• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 21 خرداد 1398
کد مطلب : 58688
+
-

پزشک تبریزی برای دومین‌بار محاکمه شد

پزشک تبریزی برای دومین‌بار محاکمه شد


پزشک تبریزی که پیش از این به اتهام قتل همسرش به قصاص محکوم شده بود، پس از نقض این حکم در دیوان‌عالی کشور برای دومین بار در دادگاه کیفری یک استان آذربایجان شرقی محاکمه شد.

به‌گزارش همشهری، این پزشک جوان که پرونده او در مهرماه سال95 جنجال زیادی به‌پا کرد، متهم بود که با استفاده از غذای مسموم همسر و مادربزرگش را به قتل رسانده و دیگر اعضای خانواده خود را مسموم کرده بود. به‌دنبال مرگ همسر و مادربزرگ این مرد در بیمارستان، وی مدعی شد که آنها به‌خاطر خوردن غذای نذری مسموم شده‌اند. او گفت: مردی به مطبم مراجعه کرد و تعدادی غذای نذری به من داد. من هم آنها را به خانه بردم و اعضای خانواده‌ام از آن خوردند غافل از اینکه غذاها مسموم بودند. پلیس اما مدتی بعد ادعای این مرد را رد کرد و در بررسی‌ها معلوم شد که پزشک جوان خودش این غذاها را از یک رستوران در تبریز خریداری کرده است.

در این شرایط پزشک تبریزی به اتهام قتل بازداشت شد و هرچند در تمامی مراحل تحقیق مدعی شد که بی‌گناه است و مسموم کردن غذاها کار او نبوده، اما بازپرس پرونده با استناد به مدارک و شواهدی که وجود داشت او را مجرم شناخت و پرونده با صدور کیفرخواست قتل عمد به دادگاه کیفری فرستاده شد. به‌رغم اینکه اولیای دم یکی از قربانیان (مادربزرگ متهم) از قصاص گذشت کردند اما خانواده المیرا (همسر پزشک تبریزی) اصرار به قصاص او داشتند و به این ترتیب متهم در دادگاه کیفری یک استان آذربایجان غربی به قصاص محکوم شد. حکم قصاص اما چند ‌ماه بعد در دیوان‌عالی کشور نقض و پرونده برای محاکمه دوباره به شعبه سوم دادگاه کیفری یک بازگردانده شد تا هفتم خردادماه، پزشک تبریزی بار دیگر پای میز محاکمه قرار بگیرد. به‌گفته خانواده مقتول، آنها در این جلسه نیز درخواست قصاص کردند و دادگاه تلاش کرد در این جلسه ایراداتی را که دیوان‌عالی کشور به پرونده گرفته بود برطرف کند و قرار است به‌زودی حکم صادر شود.
در همین حال وکیل مدافع پزشک تبریزی نیز گفت: ما در این جلسه دلایل جدیدمان را که راجع به شهود جدید بود، به دادگاه ارائه دادیم و هنوز تصمیم خاصی در پرونده اتخاذ نشده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید