• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
سه شنبه 21 خرداد 1398
کد مطلب : 58652
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/qB6R
+
-

۷۵۳۵ فقره بازرسی از واحدهای صنفی همدان

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: 7۵۳۵ فقره بازرسی از واحدهای صنفی این استان در طرح سلامت رمضان با همکاری سایر نهادهای مسئول صورت گرفت. 

لیدا رفعتی در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: بازدید از اماکن متبرکه و مساجد با 1۱۴۱ فقره و بازرسی از محل‌های تولید، تهیه و فروش اختصاصی زولبیا و بامیه و شیرینی‌های سنتی با ۹۴۶ مورد بیشترین میزان بازدید‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.  

وی توضیح داد: همچنین با توجه به اهمیت بررسی وضعیت شیرینی‌فروشی‌ها و کارگاه‌های قنادی ۸۷۱ مورد بازرسی از این مکان‌ها صورت گرفت. مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: افزایش استقبال و فروش آش و حلیم در ماه رمضان موجب زیر ذره‌بین قرار گرفتن این واحدها و انجام ۳۹۶ مورد بازرسی از آنها شد. 

رفعتی از انجام ۱۲۷ مورد بازرسی از اماکن بین راهی استان خبر داد و گفت: دستگاه‌ها همچون تعزیرات و دامپزشکی نیز بهداشت محیط را در بازرسی‌ها یاری می‌کردند و ۳۶۰ مورد از این بازرسی‌ها به صورت مشترک بود. وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت سلامت آب ۸۴۸ مورد نمونه‌برداری از آب آشامیدنی و ۱۲ هزار و ۱۴۹ مورد کُلرسنجی انجام شد. 

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان انجام ۳۶۱ مورد نمونه‌برداری مواد غذایی و 3۶۱۱ مورد سنجش با بهره‌گیری از تجهیزات پرتابل بازرسی را از دیگر فعالیت‌های صورت‌گرفته برشمرد. رفعتی یادآور شد: با اجرای طرح سلامت رمضان ۱۱ تن و ۷۵۴ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و خارج از چرخه مصرف در همدان کشف و معدوم شد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید