• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
سه شنبه 21 خرداد 1398
کد مطلب : 58569
+
-

فعال شدن سامانه بی‌خطر‌سازی پسماندهای عفونی در سرباز

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سرباز در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: سامانه بی‌خطر‌سازی پسماندهای عفونی بیمارستان در این شهرستان دوباره فعال شد. 

به گزارش ایرنا «بهزاد دهواری» افزود: کارشناسان حفاظت محیط زیست در بازدیدهای دوره‌ای فروردین و اردیبهشت از مراکز بهداشتی و درمانی سرباز مشاهده کردند سیستم بی‌خطر‌سازی زباله‌های عفونی شهرستان غیرفعال شده است که با پیگیری‌های انجام‌شده سیستم مذکور فعال و راه‌اندازی شد. 

وی افزود: در بازدید سرزده این هفته از سیستم بی‌خطر‌سازی پسماندهای عفونی و فاضلاب بیمارستان، پسماندهای عفونی پس از جمع‌آوری به وسیله دستگاه‌های امحای زباله بی‌خطر شد و سپس در محل سایت زباله در مکانی جدا از سایر زباله‌ها به صورت بهداشتی دفن می‌شود.

 فاضلاب بیمارستان نیز به وسیله سیستم تصفیه لجن فعال تصفیه و در آبیاری فضای سبز بیمارستان استفاده می‌شود. 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سرباز گفت: به استناد مصوبات شورای عالی محیط زیست همه بیمارستان‌ها موظف شده‌اند تا امحای زباله‌های عفونی را در محیط بیمارستانی انجام دهند، زیرا بازگشت زباله‌های عفونی به چرخه محیط زیست آسیب‌های بسیاری به محیط زیست وارد خواهد کرد. 

پسماندهای بیمارستانی از پرخطرترین زباله‌ها هستند که آلودگی هوا و همچنین آلودگی آب ایجاد و در واقع خسارات جبران ناپذیری به محیط زیست وارد می‌کنند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید