• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
سه شنبه 21 خرداد 1398
کد مطلب : 58556
+
-

اتصال 8 روستا و ۹ دهستان به راه اصلی

روستا
اتصال 8 روستا و ۹ دهستان به راه اصلی

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان گفت: با اجرای زیرسازی و آسفالت 8 روستا و ۹ دهستان در جنوب این استان به راه اصلی ایرانشهر- سرباز- چابهار متصل می‌شوند. 

 «ابراهیم جاوشیری» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: با توجه به کاهش شدید اعتبارات و همچنین وجود مشکلات در جذب قیر، از نیمه سال ۹۶ تا پایان سال ۹۷ عملیات اجرایی، زیرسازی و آسفالت راه‌های روستای بسیار کُند پیش رفته است. 
وی گفت: با وجود مشکلات در شهرستان ایرانشهر، محور روستایی سرجوب - زهلنفان به کوران به طول ۹ کیلومتر با 5 روستا و بالغ بر ۵۴۰ خانوار زیرسازی و آسفالت گرم انجام و به محور اصلی ایرانشهر- خاش متصل شد. 

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان افزود: این اداره کل در زیرسازی و آسفالت راه‌های روستایی در سال ۹۸ در نظر دارد آسفالت گرم راه‌های روستایی شهرستان سرباز - قادرآباد، پرکستان - لاغرین - چرپان، کهنک - مشکنت و روستای گران را نیز که در حال تکمیل عملیات خاکی، ابنیه فنی و زیرسازی هستند، اجرا کند. 

جاوشیری گفت: در حوزه شهرستان دلگان بازگشایی محور هیر به گووس به طول 4 کیلومتر با قراردادی بالغ بر ۲۵۰ میلیون تومان آغاز شد که بیش از 7 روستا و ۱۰ دهستان و مرکز عشایری را با جمعیتی بالغ بر ۴۲۰ خانوار به محور روستایی و آسفالته دلگان – هودیان به مسجد ابوالفضل(ع) و مرکز شهرستان دلگان متصل می‌سازد. 

وی ادامه داد: در همین شهرستان عملیات خاکبرداری و زیرسازی محور هودیان به مسجد ابوالفضل(ع) با ترانشه‌بری و خاکبرداری در طول 4 کیلومتر (طول کلی ۱۵ کیلومتر) با پیشرفت ۶۰ درصد با قراردادی بالغ بر ۲۷ میلیارد ریال در حال اجراست. 

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان گفت: در حوزه شهرستان ایرانشهر، بازگشایی محور روستایی پیرگل نیز توسط این اداره کل با قراردادی بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال به طول 3 کیلومتر (طول کلی 7 کیلومتر) در قطعه یک آغاز شده که ۲ روستا و دهستان و منطقه بزرگ عشایری و همچنین منطقه گردشگری را برای نخستین بار به مراکز بخش و شهرستان در هر ۲ حوزه شمال و جنوب استان متصل می‌سازد. 

وی افزود: در حوزه شهرستان سرباز تکمیل خاکبرداری، ابنیه فنی و زیرسازی محور روستایی کرایی کور به طول ۱۰ کیلومتر و بریسک به طول 3 کیلومتر با قراردادی بالغ بر ۳۸ میلیارد ریال آغاز شد که 3 روستا و 4 دهستان و همچنین منطقه گردشگری را از طریق اتصال به محور آسفالته پشامک - مورتان به مرکز شهرستان سرباز (راسک) و محور اصلی ایرانشهر - چابهار متصل می‌سازد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :