• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
سه شنبه 21 خرداد 1398
کد مطلب : 58507
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/pAR1
+
-

بدقولی جهاد کشاورزی برای خرید سیر زنجان

کشاورزی
بدقولی جهاد کشاورزی برای خرید سیر زنجان

نماینده زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با وجود این‌که وزارت جهاد کشاورزی دستور خرید حمایتی محصول سیر را صادر کرده ولی تاکنون در این خصوص اقدامی انجام نشده است. 

به گزارش مهر، علی وقف‌چی با بیان این‌که بانک‌ها ملزم به رعایت قانون در اعطای تسهیلات هستند، گفت: چیزی فراتر از قانون از بانک‌ها نمی‌خواهیم و با سعه ‌صدر به موضوع تسهیلات اشتغال می‌پردازیم. وی با اشاره به این‌که فراهم آوردن زمینه اشتغال در روستاها باعث توسعه اقتصاد و ماندگاری روستاییان می‌شود، افزود: اختصاص تسهیلات اشتغال روستایی باید به جد مورد توجه قرار گیرد. 

نماینده زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در بخش آمایش سرزمین، زنجان به‌ عنوان قطب صنعتی تعریف شده است، توضیح داد: در نتیجه رویکردها، زنجان به سمت صنعت رفته است در حالی که در کشاورزی ظرفیت‌های بسیاری داریم. 

وقف‌چی با بیان این‌که قیمت سیر در بازار زنجان روز به ‌روز با کاهش مواجه است، تأکید کرد: فروش سیر با قیمت 1200 تومان اشتغال را تهدید می‌کند و حمایت نکردن از این محصول موجب کاهش شدید قیمت این محصول می‌شود و تولید را هم تهدید می‌کند. 

وی یادآور شد: قرار بود سال گذشته همایش ملی ظرفیت‌های استان زنجان در بخش کشاورزی برگزار شود ولی این اتفاق نیفتاد. امیدواریم امسال این همایش برگزار شود. نماینده زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: باید از همه ظرفیت‌ها و فرصت‌ها برای توسعه اشتغال در استان زنجان استفاده شود و بانک‌ها همکاری لازم را مدنظر قرار دهند. 

وقف‌چی افزود: باید توسعه اشتغال روستایی در استان زنجان بیشتر مورد توجه قرار گیرد و تسهیلات در این بخش با جدیت پرداخت شود. وی بر توجه بیشتر به امر تولید بازارمحور تأکید کرد و ادامه داد: اکثر مدیران به بحث تولید توجه دارند و باید بیش از گذشته آن را جدی بگیریم. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید