• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 20 خرداد 1398
کد مطلب : 58428
+
-

واگذاری مجتمع چندمنظوره فرهنگی رفسنجان به بخش خصوصی

ساخت مجتمع چندمنظوره رفسنجان به دلایل مختلف نیمه‌کاره مانده است. قرار است مجتمع‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی واگذار شوند که ساخت این مجتمع نیز شامل این موضوع می‌شود. 

به گزارش ایسنا، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال استان کرمان گفت: برای مجتمع چندمنظوره رفسنجان جلسات زیادی را گذاشتیم و به یک جمع‌بندی نهایی رسیدیم؛ اما بنا به دلایلی این مجموعه بلاتکلیف ماند و از سوی دیگر به استناد ماده 27 و بحث واگذاری‌ها مکلف بودیم مجتمع‌های نیمه‌تمام خود را به بخش خصوصی واگذار کنیم. 

 «محمدرضا علیزاده» افزود: 6 مجتمع فرهنگی نیمه‌تمام در استان کرمان داریم که وضعیت مشابهی با مجتمع چندمنظوره رفسنجان دارند با این تفاوت که 5 مجموعه دیگر در مناطق کم‌برخوردار هستند که شاید امکان واگذاری آن‌ها به بخش خصوصی ممکن نباشد. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال استان کرمان افزود: تاکنون در 6 مرحله برای واگذاری این مجتمع‌ها به بخش‌های غیردولتی چه به صورت فروش و چه اجاره فراخوان داده‌ایم؛ اما بنا به دلایلی این اتفاق نیفتاده است؛ به استثنای شهرستان رفسنجان که با توجه به ظرفیت‌های این شهرستان می‌توان این اتفاق رخ دهد.  وی در ادامه گفت: رفسنجان علی‌رغم این‌که در حوزه‌های اقتصادی، معدنی و کشاورزی ظرفیت‌های بالایی دارد، بیشترین ظرفیت‌های این شهرستان منابع انسانی آن هستند و فرهیختگان، اصحاب فرهنگ و هنر که در این شهرستان حضور دارند، جزو نخبگان و مفاخر استان و کشور محسوب می‌شوند؛ بنابراین می‌طلبد بیش از این به زیرساخت‌های فرهنگ و هنر بپردازیم. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال استان کرمان تأکید کرد: در شهرستان رفسنجان اصحاب فرهنگ و هنر پایگاه محکم و خوبی را علی‌رغم همه ظرفیت‌های ممکن برای فعالیت‌های خود ندارند و می‌طلبد به هر شکل ممکن در این خصوص اقدام شود. 

وی درباره تکمیل مجتمع‌های چندمنظوره فرهنگی، گفت: منابع دولت کفاف اتمام این پروژه‌ها را نمی‌دهد و بهترین راه برای اتمام این پروژه‌ها واگذاری است. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال استان کرمان در خصوص آخرین وضعیت ساخت مجتمع چندمنظوره فرهنگی رفسنجان توضیحاتی ارائه داد و گفت: این کار روال قانونی خود را طی کرده و فراخوان آن برگزار شده است. کاربری مجموعه حفظ می‌شود و بهترین بهره‌برداری از این مجموعه صورت می‌گیرد. 
وی افزود: امیدواریم این مجموعه هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد و تأثیر خود را بر شهرستان داشته باشد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید