• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
دو شنبه 20 خرداد 1398
کد مطلب : 58314
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/zO6Y
+
-

زنجان؛ قطب صنعتی در آمایش سرزمین

نماینده زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: استان زنجان در آمایش سرزمین، قطب صنعتی تعریف شده است بنابراین لازم است با تقویت این رویکرد به توسعه استان در مسیر صنعتی شدن کمک شود. 

به گزارش ایرنا، علی وقف‌چی در جلسه کارگروه اشتغال استان بیان کرد: حداقل انتظار از بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات اشتغال این است که علاوه بر رعایت قانون با سعه صدر بیشتری در این زمینه عمل کنند. 

وی با اشاره به این‌که عملکرد بانک توسعه تعاون در پرداخت تسهیلات اشغال پایدار روستایی در استان زنجان ضعیف‌تر از سایر بانک‌ها بوده است، افزود: با توجه به این‌که وزارت کار، متولی اشتغال و این بانک نیز متعلق به وزارت کار و عامل تسهیلات اشتغال است، انتظار می‌رود پاسخ منطقی برای این اقدام داشته باشند. 

نماینده زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از شرکت شهرک‌های صنعتی استان نیز تقاضا می‌شود مراحل راه‌اندازی واحدهای تولید در شهرک‌های صنعتی را تسریع بخشند تا به رونق تولید کمک کند. 

وقف‌چی در خصوص ظرفیت‌های ایجادشده در قانون بودجه سال جاری گفت: ۱۴ میلیارد دلار در تبصره ۷ قانون بودجه سال ۹۸ پیش‌بینی شده است که باید بخشی از آن به تولید داخلی اختصاص یابد و اگر دیدگاه‌ها در این باره محقق شود کمک بزرگی به تولید و اشتغال می‌کند. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع انتقال پسماند شهرک صنعتی روی زنجان به محل دائمی اشاره کرد و افزود: در صورتی که این کار تا ۱۰ سال آینده انجام شود، روزانه حداقل ۲ هزار کامیون و راننده برای انتقال پسماندها نیاز است که ظرفیت مهمی برای اشتغال است. 

نماینده زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که تولیدات باید به‌صورت بازارمحور شود، تصریح کرد: در حالی که تمام انرژی برای تولید متمرکز شده ولی قدمی برای فروش در کشور برداشته نشده است. 

وقف‌چی توضیح داد: در موضوع محصول سیر طارم با وجود این‌که دستور خرید حمایتی این محصول ابتدای خرداد از وزارت جهاد کشاورزی صادر شده اما تاکنون ریالی از این محصول خریداری نشده است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید