• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 20 خرداد 1398
کد مطلب : 58296
+
-

اعتبارات قطره‌‌چکانی برای ساخت استخر هندیجان

این پروژه ۱۰ سال پیش کلنگ‌زنی شد و اکنون 85 درصد پیشرفت دارد

بزرگان دین اسلام از جمله پیامبر(ص) بر شنا که یکی از ورزش‌های مورد توجه در فصل گرم سال است، تاکید داشته‌اند. البته در خوزستان گرمای هوا به تابستان محدود نمی‌شود، بلکه قسمتی از بهار و پاییز نیز برای مردم خوزستان گرم محسوب می‌شود.

به گزارش تسنیم، در تابستان در سراسر کشور عده زیادی برای پرداختن به این ورزش مفرح به استخر می‌روند اما در هندیجان استخری وجود ندارد که مردم و جوانان به آن مراجعه کنند. به همین دلیل مردم در رودخانه‌ای که از وسط این شهر می‌گذرد، شنا می‌کنند. این کار باعث می‌شود هر سال تعدادی از اهالی هندیجان، به دلیل نداشتن مهارت کافی در شنا، در رودخانه آرام و نه‌ چندان بزرگ این شهر غرق شوند و جان‌ خود را از دست بدهند.

حدود 10 سال است که کلنگ تنها استخر هندیجان به زمین زده ‌شده ولی، با وجود وعده‌های مسئولان از جمله نماینده این شهر در مجلس شورای اسلامی، استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان مبنی بر تکمیل آن، نیمه‌تمام مانده است. در چند ماه گذشته پس از بازدید استاندار خوزستان، نماینده هندیجان در مجلس و مدیرکل ورزش و جوانان استان قرار شد این استخر تکمیل شود و سوم خرداد امسال مورد بهره‌‌برداری قرار بگیرد.


وعده‌ها عملی نشدند

یک هندیجانی در این زمینه می‌گوید: از مسئولان به خاطر پیگیری‌شان برای ساخت استخر در هندیجان تشکر می‌کنیم اما لازم است از مسئولانی که وعده دادند این پروژه به اتمام می‌رسد و هنوز نتوانسته‌اند به وعده‌ خود عمل کنند هم انتقاد کنیم.
«کاظم احمدی» ادامه می‌دهد: قرار بود ساخت این استخر امسال به پایان برسد اما هنوز محقق نشده است. امیدواریم مسئولان به وعده‌های خود عمل کنند و این پروژه را به اتمام برسانند.


پیشرفت فیزیکی طرح

امام‌‌جمعه هندیجان اظهار می‌کند: جوانان سرمایه‌های بی‌بدیل کشور هستند و در کنار تحصیل باید معضلات اشتغال، ازدواج و مسکن آنان برطرف شود. آنها باید از لحاظ فرهنگی و مذهبی پیشرفت کنند و همچنین برای پر کردن اوقات فراغتشان برنامه‌های سالم تفریحی و ورزشی در نظر گرفته شود.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین «سید عبدالحمید حسینی» می‌گوید: وجود اماکن ورزشی مجهز یکی از نیازهای مهم هندیجان است، به‌ویژه استخر که متاسفانه این شهرستان هندیجان فاقد آن است. کلنگ تنها استخر این شهر در سال‌های گذشته به زمین زده ‌شده اما هنوز تکمیل ‌نشده است.

وی می‌افزاید: البته در یک سال اخیر، با تغییر رئیس اداره ورزش شهرستان و انتصاب فردی جوان به سمت، تاکنون پیگیری‌های زیادی صورت گرفته است و شاهد پیشرفت‌های خوبی بوده‌ایم که جای تقدیر و تشکر دارد. استخر مراحل پایانی کار خود را می‌گذراند و 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما منتظر تزریق اعتباری نه ‌چندان زیاد هستیم تا این پروژه تکمیل شود.


مسئولان در تکمیل پروژه‌های ورزشی تعلل نکنند

حجت‌الاسلام‌ حسینی می‌گوید: با توجه به فرارسیدن فصل تابستان و گرمای بیش ‌از اندازه هوا و نیاز جوانان به ورزش‌های آبی و شنا، نیاز است قدم آخر تکمیل استخر به‌ سرعت برداشته شود و شاهد افتتاح آن باشیم، وگرنه شاهد شنای جوانان و نوجوانان در رودها و کانال‌ها خواهیم بود که خطر غرق شدن آنها را در پی دارد.

وی ادامه می‌دهد: بنابراین از همه مسئولان از جمله استاندار خوزستان، مدیرکل ورزش و جوانان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خواستاریم با همکاری و پیگیری و تخصیص اعتبار مورد نیاز به استخر هندیجان توجه و دل مردم را شاد کنند.امام‌‌جمعه هندیجان اضافه می‌کند: ارائه آموزش شنا به فرزندان بسیار مهم و مورد تاکید دین مبین اسلام است. آموزش صحیح شنا در مکان‌های استاندارد امکان‌پذیر است و رودخانه‌ و دریا که خطر غرق شدن در آنها فرزندانمان را تهدید می‌کند، برای شنا مناسب نیستند.


از مردم عذرخواهی می‌کنیم

رئیس اداره ورزش و جوانان هندیجان نیز در گفت‌وگو با تسنیم بیان می‌کند: پروژه استخر هندیجان سال گذشته پیشرفت سریعی داشت و الان هم مراحل پایانی خود را می‌گذراند. «حسین محسنی‌نژاد» می‌افزاید: استخر باید چند بار آبگیری موقت شود تا مشکلات احتمالی آن مشخص و در صورت وجود برطرف شود. سرامیک‌های مخصوص استخر در اداره ورزش موجود هستند.

وی می‌گوید: در حال حاضر این استخر پیشرفت فیزیکی 85 درصدی دارد و بابت تاخیری در اتمام پروژه از همشهریان هندیجانی عذرخواهی می‌کنم. از توجه مدیرکل ورزش استان خوزستان به شهرستان هندیجان هم تشکر و قدردانی می‌کنیم.
محسنی‌نژاد تاکید می‌کند: ما و اداره کل ورزش و جوانان استان همواره پیگیر اتمام این پروژه هستیم به طوری که از سال گذشته تاکنون اولویت ما پیگیری در این زمینه بوده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید