• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 20 خرداد 1398
کد مطلب : 58168
+
-

کمک‌های بلاعوض دولت برای سیل‌زدگان

سیل‌زدگان خوزستانی و لرستانی برای بازسازی خانه‌های خود کمک دولتی دریافت می‌کنند

دریچه
کمک‌های بلاعوض دولت برای سیل‌زدگان

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان از پرداخت وام بلاعوض همه سیل‌زدگان تا پایان هفته جاری خبر داد. «مسعود انصاریان» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: براساس ارزیابی‌های صورت گرفته، 18 هزار و 22منزل در خوزستان دچار خسارت شده‌اند که از این تعداد 12 هزار و 242 واحد تعمیری و مابقی احداثی هستند.

وی افزود: پس از ارزیابی، تشکیل پرونده برای آسیب‌دیدگان سیل آغاز شد و آنها به بانک‌ها معرفی شدند. انصاریان گفت: کمک‌های بلاعوض به حساب سیل‌زدگان واریز شده بود اما به دلیل اختلال در سامانه پایش عملکرد بازسازی امکان برداشت آن وجود نداشت که در این خصوص دستورهای لازم صادر شده است.

عضو قرارگاه بازسازی مناطق سیل‌زده خوزستان تاکید کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از ابتدای وقوع سیل همواره در کنار مردم شریف خوزستان بوده و تا پایان بازسازی هم در کنار آنان خواهد بود. انصاریان ادامه داد: امیدواریم با همکاری بهتر بانک‌ها و مردم سیل‌زده خوزستان، بازسازی تسریع شود.وی گفت: لازم است مردم برای تشکیل پرونده و دریافت مصالح ساختمانی سرعت عمل و در این راستا همکاری بیشتری با نمایندگان بنیاد مسکن داشته باشند.

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان، هم‌اکنون بنیاد مسکن‌ استان‌های تهران، هرمزگان، البرز، کرمان، خوزستان و فارس مسئولیت بازسازی واحدهای آسیب‌دیده از سیل خوزستان را بر عهده دارند.


جبران خسارت‌های سیل در لرستان

استاندار لرستان گفت: دولت ۱۰ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض برای جبران خسارت‌های سیل در حوزه‌های مختلف به استان اختصاص داده است. «موسی خادمی» بیان کرد: در حوزه مسکن 4۹۰۰ میلیارد ریال، کشاورزی 2۹۵۰ میلیارد ریال و عمران 2۵۰۰ میلیارد ریال در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در حوزه راه‌ها و بخش انرژی نیز به اعتبار نیاز داریم که در صورت تعیین و تصویب آن، کارهای اساسی‌تری انجام خواهد شد. خادمی همچنین در جلسه قرارگاه نوسازی و بازسازی مناطق سیل‎زده استان به منظور رسیدگی به مشکلات ناشی از سیل با مدیران مرتبط برای تسریع رسیدگی به سیل‌زدگان اتمام حجت کرد.

وی گفت: با پیگیری‌های انجام شده، تمامی بانک‌ها ابلاغیه را از مدیران خود در مرکز دریافت کرده‌اند و باید به پرداخت تسهیلات مسکن و کشاورزی سرعت دهند.وی با تاکید بر لزوم تسریع معرفی افراد واجد شرایط از طرف بنیاد مسکن افزود: جهاد کشاورزی نیز در سامانه سجاد پرونده‌ها را وارد و به معرفی کشاورزان آسیب‌دیده به بانک‌ها اقدام کند.

استاندار لرستان با بیان این‌که مردم باید تا پایان خرداد تشکیل پرونده دهند، گفت: افرادی که تا تاریخ مقرر ثبت‌نام نکنند، از لیست خارج می‌شوند و دیگر نخواهند توانست از امکانات دولتی استفاده کنند.


تاکید بر بازسازی مناطق سیل‌زده ایلام

استاندار ایلام در دیدار با «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت استان به‌ویژه آخرین اقدامات انجام گرفته در مناطق سیل‌زده آن، بر تداوم نگاه ویژه دولت به استان تاکید کرد و خواستار توجه و شتاب بیشتر دولت در زمینه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده استان شد.

«قاسم سلیمانی دشتکی» بیان کرد: ضرورت حل مشکلات مناطق سیل‌زده استان با نزدیک شدن به ایام اربعین دوچندان می‌شود چراکه اربعین یک همایش بزرگ و بین‌المللی است و تمام زمان و توجه استان و کشور را به خود اختصاص خواهد داد.
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش تسریع تکمیل زیرساخت‌های اربعین استان را ضروری دانست و افزود: از آنجا که برای اربعین امسال ویزا از میان برداشته شده است، شاهد تردد بیش از 2 برابری زوار در استان خواهیم بود و باید متناسب با این جمعیت زیرساخت‌ها را آماده کنیم.

استاندار ایلام همچنین با «حمید پوراصغری» معاون علمی و فرهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور دیدار کرد. در این دیدار که «رحمت‌الله قیصوری» رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی ایلام نیز حضور داشت، در خصوص خواسته‌ها و مطالبات این استان در حوزه بهداشت و درمان از جمله مشکلات دانشگاه علوم پزشکی ایلام، تکمیل بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام، دی‌کلینیک ملکشاهی و... بحث و گفت‌و‌گو شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید