• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 20 خرداد 1398
کد مطلب : 58235
+
-

ایلام پیشتاز در کاهش بیکاری

مدیرکل روابط عمومی استانداری: ایلام در زمینه کاهش بیکاری جزو ۷ استان پیشتاز کشور در سال ۹۷ قرار گرفت

مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام گفت: ایلام در زمینه روند کاهش بیکاری جزو ۷ استان پیشتاز کشور در سال ۹۷ قرار گرفت. به گزارش ایسنا «آیت قیصربیگی» بیان کرد: استان ایلام سال ۹۷ در شاخص‌های عمده بازار کار از جمله مشارکت اقتصادی، نسبت اشتغال و کاهش نرخ بیکاری نسبت به میانگین کشوری و سال ماقبل آن وضعیت بهتری پیدا کرده بود.

وی از بهبود شاخص‌های عمده بازار استان در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶، بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران خبر و ادامه داد: در حالی که نرخ مشارکت اقتصادی استان در سال ۹۶ عدد 9/34 را نشان می‌داد، در سال ۹۷ با رشد 2/1 درصدی این شاخص به عدد 1/36 رسید.

قیصربیگی در خصوص شاخص دیگر این موضوع گفت: شاخص نسبت اشتغال استان در سال ۹۶ عدد 8/30 را نشان می‌داد که این عدد در سال ۹۷ با رشد 2/1 درصدی به ۳۲ رسید. در این شاخص نیز استان ایلام با رشد 2/1 درصدی نسبت به رشد میانگین کشوری که عدد ۳ را نشان می‌داد، ۹ درصد بیشتر رشد داشت.

مدیرکل روابط عمومی استانداری در ادامه به وضعیت نرخ بیکاری استان پرداخت و گفت: در حالی که میانگین نرخ بیکاری کشور در سال ۹۶ از عدد 9/11 به ۱۲ رسیده بود و رشد یک درصدی را نشان می‌داد، این نرخ در استان ایلام از 7/11 درصد در سال ۹۶ به 2/11 در سال ۹۷ رسید.

وی افزود: مجموعه فعل و انفعالات اقتصادی در سال گذشته نشان می‌دهد که استان ایلام در شاخص مهم نرخ بیکاری در آن سال نسبت به سال 96 و نیز میانگین کشوری روند خوب و مثبتی داشته است.قیصربیگی گفت: بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار کشور در خصوص وضعیت بیکاری استان‌ها، نرخ بیکاری استان ایلام روند نزولی پیدا کرده است به نحوی که سال گذشته در بهار عدد 9/11، در تابستان عدد 8/11، در پاییز عدد 6/10 و در زمستان عدد 3/10 را نشان می‌داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید