• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 20 خرداد 1398
کد مطلب : 58227
+
-

گواهی استاندارد برای 58 دستگاه باسکول ثابت در شرق استان

 رئیس اداره استاندارد شهرستان گنبدکاووس که حوزه فعالیت آن 7 شهرستان واقع در شرق گلستان است اعلام کرد: ۵۸ دستگاه باسکول ثابت جاده‌ای و مراکز خرید غلات در این منطقه مورد آزمون قرار گرفتند و با کالیبره شدن، گواهی استاندارد دریافت کردند.

«محسن خسروی» به ایرنا گفت: کالیبره شدن دستگاه‌های باسکول ثابت و جاده‌ای هر ساله قبل از آغاز برداشت محصولات کشاورزی در استان گلستان و با هدف توزین دقیق محصولات و رعایت حق‌الناس در قالب آزمون و نظارت توسط اداره استاندارد انجام می‌شود.

وی از نظارت کارشناسان استاندارد بر تجهیزات بازی در ۲۴ مجموعه تفریحی متعلق به شهرداری‌ها یا بخش خصوصی در شرق گلستان در آستانه آغاز تعطیلات تابستانی خبر داد و اضافه کرد: این نظارت‌ها به منظور حفظ سلامت و ایمنی استفاده‌کنندگان از این تجهیزات و مجموعه‌ها انجام می‌شود.

خسروی تصریح کرد: نکات ایمنی در وسایل بازی، شهربازی‌ها و پارک‌ها مشمول استاندارد اجباری است و کارشناسان استاندارد در 3 مرحله ساخت، نصب و بهره‌برداری، بر این وسایل و تجهیزات نظارت دارند.

رئیس اداره استاندارد گنبدکاووس با یادآوری پلمب ۴۶ وسیله بازی در مجموعه‌های تفریحی شرق گلستان در سال گذشته، از شهردارانی که مجموعه‌های تفریحی خود را به پیمانکاران بخش خصوصی اجاره می‌دهند درخواست کرد تا در انعقاد قرارداد با افراد آنان را مکلف به استفاده از وسایل و تجهیزات بازی استاندارد کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :