• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 20 خرداد 1398
کد مطلب : 58219
+
-

پل رودکی بروجرد امسال افتتاح می‌شود

پروژه ساخت این پل غیرهمسطح با هدف کاهش بار ترافیک در سال 92 کلید خورد اما همچنان نیمه‌کاره است

در شهر
پل رودکی بروجرد امسال افتتاح می‌شود

در چهارراه رودکی به دلیل دسترسی آن به خیابان‌های 45 متری شهرداری، بسیج، رودکی، میدان صفا، شهرک نیاوران و آرامستان دارالسلام ترافیک، شرایط بسیار نامناسبی را به وجود آورده بود تا این‌که شهرداری، با هدف کاستن از ترافیک در نقاطی نظیر چهارراه رودکی، برای احداث تقاطع‌های غیرهمسطح در نقاط پرترافیک مصمم شد و برنامه‌ریزی کرد.

به گزارش ایسنا، پروژه پل شهدای دانش‌آموز سال 92 در بروجرد کلنگ‌زنی شد اما با گذشت 5 سال هنوز به بهره‌برداری نرسیده است. در زمان کلنگ‌زنی آن اعلام شد که این پروژه طی 18 ماه و با اعتبار 11 میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید اما حالا 6 سال گذشته و فقط تقریبا فاز اول کار به اتمام رسیده است. پل رودکی بزرگ‌ترین پل روگذر شهری استان لرستان است و ابتدای ساخت آن به شهرداری واگذار شد. بعد از مدتی استانداری ادامه کار را بر عهده گرفت اما چندی پیش این پروژه به راهداری و حمل ‌و ‌نقل جاده‌ای واگذار شد.


بلاتکلیفی پل رودکی

عضو شورای شهر بروجرد در این باره اظهار کرد: اجرای پروژه پل رودکی یا پل شهدای دانش‌آموز بروجرد، بعد از یک دوره بلاتکلیفی، در حال عملیاتی شدن است. «فریبرز محسنی» گفت: اسم پل در قرارداد رودکی است اما با تصویب شورای اسلامی شهر بروجرد، به احترام شهدای دانش‌آموز مدرسه فیاض‌بخش، این پل شهدای دانش‌آموز نامگذاری شده است.

وی اضافه کرد: شرکت توسعه ساختمان که ساخت این پل را برعهده گرفته، شرکت خوشنامی است و در کشور پروژه‎های قوی را اجرا کرده است. محسنی گفت: باید با مدیریت صحیح سنگ‎ها از سر راه برداشته شود تا پروژه از بلاتکلیفی بیرون بیاید. به گفته وی، هدف از احداث این پل کاهش بار ترافیک و تسهیل رفت و آمد است.


اعتبار اجرای طرح

رئیس اداره راهداری و حمل ‌و نقل جاده‎ای بروجرد نیز در این باره اظهار کرد: تکمیل پل شهدای دانش‌آموز یکی از مطالبات مهم مردم بروجرد است که سال‌ها بلاتکلیف مانده بود. «امین گودرزی» ادامه داد: طی مناقصه‎ای که برگزار شد، شرکت توانمند «توسعه ساختمان» برنده مناقصه شد و حالا هم کار را آغاز کرده است.

وی گفت: کار بر اساس زمان‌بندی در حال انجام است و اگر مشکلی پیش نیاید و اعتبارات به‌موقع برسد، خوب پیش خواهد رفت و پل به موقع افتتاح خواهد شد. گودرزی بیان کرد: اعتبار کل این پروژه 14 میلیارد تومان است که استاندار قول داده‎ است، تامین شود. وی افزود: هدف این است که این پل دهه ‌فجر امسال به بهره‎برداری برسد.


اعتبار؛ مهم‌ترین مساله پروژه

عضو هیات‌مدیره توسعه ساختمان نیز در این باره گفت: به دلیل وقوع سیل در آغاز سال جاری، عملیات این پروژه با 2 ماه تاخیر آغاز شد. «هاشمی» اظهار کرد: مهم‌ترین مساله این پروژه اعتبار است که پیگیر آن هستیم تا رفع شود. البته برای شروع کار از آورده خود استفاده کردیم. وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم این پروژه را در کمترین زمان و با بهترین کیفیت تحویل دهیم.


مدت قرارداد پروژه

معاون عمرانی شهردار بروجرد نیز گفت: قرارداد این پروژه 8 ماهه است و شرکت پیمانکار از 4 اردیبهشت سال‎ جاری آن را تحویل گرفته‎ است. «پاپی»  اظهار کرد: بر اساس قرارداد، باید 4 دی‌ماه امسال‎ شرکت پروژه را تحویل دهد و امید ‎است دهه فجر به بهره‎برداری برسد. وی افزود: انتظار می‎رود تمهیدات لازم برای به سرانجام رسیدن هرچه سریع‌تر پروژه اندیشیده شود.


نقش مهم پل رودکی در کاهش بار ترافیک

همچنین، رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد درباره پروژه پل رودکی گفت: پل رودکی بزرگ‌ترین پل روگذر شهری لرستان است. «موسی نیکوکار» بیان کرد: ساخت این پل سال 92 آغاز شد و در ابتدای کار پروژه آن به شهرداری واگذار شد اما بعد از مدتی استانداری ادامه کار را بر عهده گرفت. وی ادامه داد: اما چندی پیش این پروژه به راهداری و حمل ‌و ‌نقل جاده‌ای واگذار شد. نیکوکار گفت: برای تسریع در این کار هفته‌ای یک‌بار برای این مهم جلسه برگزار می‎‏شود.


امید به افتتاح یک پروژه کلیدی

استاندار لرستان نیز در این باره گفت: پل رودکی، یا شهدای دانش‌آموز، یکی از پروژه‌های نیمه‌تمام بروجرد است که تلاش می‌شود امسال به سرانجام برسد. «موسی خادمی» اظهار کرد: با خاتمه دادن به کار پیمانکار پیشین و انتخاب پیمانکار جدید، بخش عمده‌ای از کار سازه‌ای پل شهدای دانش‌آموز در سال ۹۷ انجام شد و امید است این پروژه به عنوان یکی از پروژه‌های کلیدی لرستان در سال جاری به بهره‌برداری برسد.
***
انتظار می‎رود علاوه بر سرعت کار، استحکام، زیبایی و ظرافت هم در ساخت پل شهدای دانش‌آموز بروجرد در نظر گرفته شود. در حال حاضر این پل یکی از پروژه‌های اولویت‌دار بروجرد است و پیگیری‌های لازم برای تزریق اعتبار و تکمیل آن در حال انجام است تا هرچه سریع‎تر به بهره‎برداری برسد.

این خبر را به اشتراک بگذارید