• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 20 خرداد 1398
کد مطلب : 58212
+
-

آغاز خرید تضمینی گندم در سمنان

رئیس اداره بازرگانی تعاون روستایی استان سمنان با بیان این‌که خرید تضمینی گندم در استان آغاز شده است گفت: قیمت مصوب دولت برای گندم ۱۷۰۰ تومان خواهد بود.

به گزارش مهر، «حسن حاجی ابراهیمی» در نشست هماهنگی برگزاری طرح خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان سمنان به میزبانی تعاون روستایی سمنان از آغاز این طرح در شهرستان‌های استان خبر داد و بیان کرد: امسال قیمت تمام شده دولتی برای هر کیلوگرم گندم هزار و ۷۰۰ تومان مصوب شده است.

وی با بیان این‌که خرید تضمینی گندم همزمان با برداشت محصول در شهرستان‌های هشتگانه استان سمنان صورت می‌گیرد افزود: با توجه به این‌که برداشت گندم در گرمسار و آرادان آغاز شده این محصول در پنج مرکز خرید این 2 شهرستان به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری می‌شود.

رئیس اداره بازرگانی تعاون روستایی استان سمنان با بیان این‌که این اداره کل مباشر خرید تضمینی گندم در استان است بیان کرد: محصول کشاورزان پس از خرید به انبارهای شرکت غله و خدمات بازرگانی حمل می‌شود.

حاجی ابراهیمی گفت: هدف از خرید تضمینی گندم از سوی دولت حمایت از کشاورز، حذف واسطه‌ها و خودکفایی در تولید گندم است.

وی با بیان این‌که ۲۲ مرکز خرید شامل شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحویل این محصول از کشاورزان استان سمنان در نظر گرفته شده است اضافه کرد: این مراکز به ترتیب محصول کشاورزان را می‌خرند.

رئیس اداره بازرگانی تعاون روستایی استان سمنان اظهار کرد: در هفته گذشته حدود 3 هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان‌های گرمسار و آرادان خریداری شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید